معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور:

مردم به پیامک‌های قطع یارانه و سهام عدالت توجه نکنند

معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور درباره ارسال پیامک‌ های جعلی به شهروندان درباره قطع یارانه و سهام عدالت توضیحاتی داد.
کد خبر: ۱۱۹۲۵۵۸
مردم به پیامک‌های قطع یارانه و سهام عدالت توجه نکنند

به گزارش جام جم آنلاین، جواد جاویدنیا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص ارسال پیامک‌های قطع یارانه و سهام عدالت به اشخاص و هدایت آن‌ها به سایت‌هایی برای ثبت نام اظهار کرد: متاسفانه جرائم رایانه در کشور افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

وی افزود: بخشی از این کلاهبرداری‌ ها مربوط به حساب بانکی و اطلاعات شخصی افراد است.

معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور گفت: متاسفانه در روز‌های گذشته پیامک‌ هایی به برخی افراد ارسال شده که در آن‌ها آمده این پیامک‌ها از طرف سازمان هدفمندی یارانه‌ها و سهام عدالت است.

جاویدنیا ادامه داد: در این پیامک‌ها نوشته شده که یارانه یا سهام عدالت افراد قطع خواهد شد و مردم را به مراجعه به یک سایت خاص و ثبت اطلاعات خود تحریک می‌کنند.

وی افزود: اینگونه پیامک‌ ها قطعا جعلی هستند و اگر ارگان‌های دولتی قرار باشد در خصوص مسائلی مانند یارانه و یا سهام عدالت مطلبی را اطلاع رسانی کنند، حتما از رسانه‌هایی مانند صدا و سیما استفاده خواهند کرد و اینگونه نیست که به یکباره اشخاص از یک موضوع اجتماعی محروم شوند.

معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور با بیان اینکه این پیامک‌ها افراد را به سایت‌ های فیشینگ هدایت و پس از گرفتن اطلاعات کارت‌های بانکی اشخاص، حساب آن‌ها را خالی می‌کنند، گفت: اگر کارت بانکی افراد خالی باشد از آن برای کلاهبراری‌ های آینده خود استفاده می‌کنند.

جاویدنیا تاکید کرد: مردم به پیامک‌های قطع یارانه و سهام عدالت اعتنا نکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها