حقیقتش را بخواهید آدم بعضی وقت‌ها چیزهایی می‌شنود که فیوز می‌پراند. نمونه‌اش همین کتاب میشل اوباما. خبر رسیده کتاب میشل بانو که بتازگی منتشر و روانه بازار نشر شده، بعد از گذشته دو سه هفته از فروش، مرز دو میلیون نسخه را رد کرده! انصافا آمار را داشتید! انصافا از کله شما دود بلند نشد؟در وضعیت قمر در عقرب فعلی ما که ناشران و کتابفروشان هشتی گرو نُه دارند، یکهو یکی از گرد راه می‌رسد و کتابش می‌زند روی رکورد دو میلیون نسخه‌ای.
کد خبر: ۱۱۹۱۵۳۱

حالا این‌که سر کار علیه میشل خانم چه رطب و یابس‌هایی در کتاب‌شان به خورد مخاطب داده‌اند بماند. ما هم سراغ این قضیه نرفته‌ایم. ما در گروه فرهنگی جام‌جم این سوال برایمان ایجاد شد که چطور می‌شود در بلاد مغرب‌زمین یکهو کتابی این شکلی می‌شود و مرزهای فروش را جابه‌جا کرده و بازار را می‌ترکاند. به عبارت دقیق‌تر بخواهیم صحبت کنیم این قضیه برایمان مطرح شد که فرنگی‌ها برای یک کتاب در این سطح، چه برنامه تبلیغاتی و اصطلاحا کمپینی طراحی می‌کنند. همین سوال برای آذر مهاجر، خبرنگار کاردرست و زبر و زرنگ فرهنگی کافی بود تا برود دنبال پاسخش. مهاجر که منهای تجربه و سواد سال‌ها روزنامه‌نگاریش، سواد انگلیسی قابل توجهی هم دارد افتاد دنبال منابع و رسانه‌ها تا ببیند ناشر میشل برای فروش این کتاب چه کرده و چه می‌کند. گزارش خواندنی و جذابی از آب در آمده. ورق بزنید و بروید صفحه بعد.
جناب علیرضا زرین‌دست که معرف حضورتان است. بهتریــــــــــــن تــــــــصویربردار جشنواره فیلم مقاومت که همین چند روز قبل برنده شده و ما در صفحات سینمایی سراغش رفتیم. زرین‌دست که تصویربرداری فیلم «سرو زیر آب» را به‌عهده داشت، حالا فیلمش آمده روی پرده سینماها و مخاطبان می‌توانند بروند و تماشا کنند. ساناز قنبری، خبرنگار سینمایی گروه هم رفته سراغ دو نفر از منتقدان تا ببیند نظرشان راجع به این فیلم چیست و چه می‌گویند. گزارش قنبری را در صفحه 11 بخوانید.
آخرهای پاییز و روزهای زمستان که فرا می‌رسد آرام‌آرام تنور جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری فجر هم گرم می‌شود. فاطمه شهدوست، خبرنگار پرتلاش فرهنگی هم همین را بهانه کرده و رفته سراغ جناب سیف‌ا... صمدیان که ریاست انجمن عکاسان ایران را به عهده دارد. شهدوست راجع به سیر تا پیاز جشنواره و مواضع منفی قبلی هم با صمدیان گفت‌وگو کرده و حرف‌های جالبی بین‌شان رد و بدل شده. اگر می‌خواهید بدانید مسؤول بلندپایه انجمن عکاسان در پاسخ به تحریم سال‌های گذشته جشنواره و حضور امسال در این رویداد چه دلایلی اقامه کرده فی‌الفور بروید صفحه 12 و متن کامل حرف‌هایش را بخوانید.
در نهایت هم کوین هارت که قرار بود مجری مراسم امسال اسکار باشد، خیلی‌خیلی داوطلبانه و خودجوش از این مراسم کنار کشیده (شاید هم کنارانده باشندش). گزارش تحلیلی ما از این موضوع را همین بغل و در همین صفحه بخوانید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها