شبکه‌های مختلف سیما ویژه شب یلدا از هنرمندان دعوت کردند

همنشینی با سیما در آخرین شب پاییز

یاد قدیم‌ها بخیر، یاد روزهایی که به مناسبت شب یلدا همه خانه مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها جمع می‌شدیم و به محض رسیدن به خانه‌شان زیر کرسی می‌رفتیم و مشغول خوردن انارهای دانه قرمز، آجیل‌های خوشمزه و‌... می‌شدیم که روی کرسی گذاشته بودند. این رسم دیرینه از گذشته تا به امروز ادامه پیدا کرده که آخرین روز فصل پاییز را با دورهمی خانوادگی به سر می‌کنیم. البته امروزه شکل دورهمی هم تفاوت پیدا کرده، اما همچنان این رسم در میان مردم زنده است. رسانه ملی همگام با این سنت دیرینه ایرانیان، برنامه‌های متنوعی تدارک دیده تا از این طریق خانواده‌ها را دور جعبه جادویی جمع کند. به همین دلیل شبکه‌های مختلف سیما با دعوت از هنرمندان، خوانندگان، ورزشکاران و چهره‌های محبوب و مردمی در شادترین شب‌نشینی سال همراه مردم خواهند بود. محور اصلی برنامه‌هایی که قرار است در این شب روانه آنتن شود، نمایشی از دورهمی‌های خانوادگی، صله رحم، احترام به بزرگ‌ترها، آشتی‌ها، محبت‌ها و شادی‌ها خواهند بود و برنامه‌سازان تلاش می‌کنند یلدایی مفرح را به بینندگان خود هدیه دهند. برنامه‌های فرمول یک یلدایی، درجه یک، روشن‌ترین شب، همین الان یهویی، شب آرام، برنده باش، چله‌نشین، شب‌نشین، خندوانه، کودک شو، چهل‌تیکه و‌... ویژه شب یلدا از شبکه‌های مختلف سیما روی آنتن می‌رود. اجرای برنامه‌های یلدا را علی ضیا، رضا رشیدپور، پدرام کریمی، ژیلا صادقی، حمید گودرزی، پژمان بازغی، الهه پرسون، سعید بیابانکی و‌... به‌عهده دارند. مهمان این برنامه‌ها کامبیز دیرباز، مرجانه گلچین، حجت اشرف‌زاده، فریدون آسرایی، سینا سرلک، فخرالدین صدیق شریف، لوریس چکناواریان، ژاله علو، صدیق کیانفر و... هستند و مردم می‌توانند شنونده حرف‌های یلدایی آنها باشند. ادامه در صفحه 6
کد خبر: ۱۱۸۶۷۰۱

صله رحم اشرف‌زاده و فلاحی
علی ضیا، مجری تلویزیون با برنامه فرمول یک یلدایی تلاش می‌کند یک شب آرام و پر نشاطی را برای مخاطبان تلویزیون فراهم کند. او در این برنامه، آداب و رسوم دور هم بودن، صله رحم، دیدار بزرگان فامیل رفتن، حافظ‌خوانی و... را برای مردم بازنمایی می‌کند و بر حفظ این آیین زیبا تاکید دارد.
این برنامه سعی دارد فضایی شاد و مفرح را برای مخاطبان رقم بزند و میزبان مهمانانی از هنرمندان، بازیگران، ورزشکاران، چهره‌های مذهبی و مدیحه سرایان خواهد بود و در این دو شب، یک سوژه اجتماعی مرتبط با محوریت خانواده را طرح و نقد می‌کند. مازیار فلاحی و حجت اشرف‌زاده از خوانندگان جوان، سید‌جلال حسینی کاپیتان پرسپولیس، حجت‌الاسلام زائری کارشناس مذهبی و محمد‌رضا طاهری مدیحه‌سرا همراه فرزندش حسین طاهری از مهمانان فرمول یک یلدایی خواهند بود. این برنامه امشب ساعت 22 و فردا شب ساعت 23 به مدت120‌دقیقه به طور زنده روی آنتن می‌رود.

بزرگ‌ترین کرسی تلویزیون
شبکه دو سیما به مناسبت شب یلدا با ویژه‌برنامه متنوعی با نام روشن‌ترین شب، میزبان خانواده‌های ایرانی است.
این برنامه به تهیه‌کنندگی احسان ارغوانی و مهدی بابایی پنجشنبه و جمعه پخش می‌شود.
البته برنامه فردا شب در دو بخش از ساعت 21 و 30 دقیقه به مدت یک ساعت و ساعت 22 و 45 دقیقه تا حوالی ساعت یک و نیم بامداد روی آنتن این شبکه می‌رود. به گفته ارغوانی، شعار برنامه چله نشینی و دورهمی بودن است و به همین دلیل برنامه با حال و هوای یلدایی پخش می‌شود.
همچنین در قالب بخش‌‌هایی لوریس چکناواریان، ژاله علو، محمدعلی بهمنی، صدیقه کیانفر، گیتی خامنه، امیرحسین مدرس، محمد صالح علا و... درباره چله نشینی شب یلدا صحبت می‌کنند و از خاطرات‌شان می‌گویند. همچنین قصه‌های یلدایی تعریف می‌کنند.
یکی از ویژگی‌های این برنامه قرار دادن کرسی در برنامه است که بزرگ‌ترین کرسی تلویزیون است، زیرا قرار است 20 نفر از مشاغل مختلف کنار این کرسی بنشینند و صحبت کنند. این اتفاق تا امروز در تلویزیون رخ نداده بود.
مهمان این برنامه خوانندگان، بازیگران و تقلید‌کننده صدا همچون بابک مافی، آرون افشار، فریدون آسرایی، احسان خواجه امیری، گروه رستاک، کامبیز دیرباز، لاله اسکندری، کوروش تهامی، کاوه آفاق و... حضور دارند. اجرای این برنامه هم به‌عهده ژیلا صادقی است.

همچنین برنامه همین الان یهویی به تهیه‌کنندگی سیدجواد محسنی به مناسبت شب‌چله فردا شب ساعت 22 با حضور مرجانه گلچین پخش می‌شود. این برنامه شامل بخش‌های مختلف نمایشی، عروسکی، انیمیشن و موشن گرافیک است.
شب آرام رشیدپور برای مردم
رضا رشیدپور که با برنامه حالا خورشید و طرح مباحث جنجالی در این برنامه توانسته نظر بسیاری از مخاطبان تلویزیون را به خود جلب کند، شب یلدا با برنامه شب آرام میزبان مخاطبان این شبکه است.
این برنامه امشب در دو بخش ساعت 19 و 30 دقیقه به مدت یک ساعت و 23 و 30 دقیقه تا یک و نیم بامداد و فردا شب هم در دو بخش ساعت 19 و 20 دقیقه روی آنتن شبکه سه می‌رود. شب آرام قرار است در شب یلدا میزبان مهمانان متنوعی باشد.
بخش‌‌های مختلف این برنامه به اهمیت تکریم بزرگان و پرداختن به سنت شب یلدا و همچنین صله رحم می‌پردازد. این برنامه نیز با حضور هنرمندانی چون علی نصیریان، فریبرز لاچینی و ناصر طهماسب اجرا می‌شود.
در این برنامه بخش‌‌های مختلفی با حضور خوانندگان و هنرمندان ضبط شده است که از جمله آنها حضور رضا یزدانی در شهرک تلویزیونی سینمایی ایران (مرحوم علی حاتمی) است.
همچنین از مجریان مختلف این شبکه برای حضور در برنامه دعوت شده و قرار است گفت‌وگوها و بخش‌‌های مختلفی در برنامه پخش شود. همچنین مسابقه «برنده باش» نیز پنجشنبه و جمعه از ساعت 22 و 20 دقیقه روانه آنتن خواهد شد.

چله‌نشین شبکه 4
ویژه‌برنامه شب یلدای شبکه چهار با عنوان چله‌نشین به تهیه‌کنندگی سیدمحسن مناجاتی از ساعت 20 و 30 دقیقه فردا شب با دو بخش موسیقی و فلسفه روی آنتن می‌رود. در بخش فلسفه چله‌نشین دکتر اسماعیل منصوری لاریجانی و دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی از چهره‌های نام‌آشنای برنامه با سابقه معرفت به حافظ‌خوانی می‌پردازند. امسال مخاطبان شبکه چهار سیما از زبان استاد دینانی در شب یلدا به دیوان حافظ تفال می‌زنند.

در بخش موسیقی ویژه‌برنامه شب یلدا گروه‌های موسیقی محلی با حضور در استودیوی برنامه به اجرای موسیقی می‌پردازند. رضا مهدوی و رشید کاکاوند به صورت مشترک اجرای بخش موسیقی را به‌‌عهده دارند و با آهنگسازان و خوانندگان در این بخش گفت‌وگو می‌کنند. شاهنامه‌خوانی یکی از بخش‌های جذاب ویژه‌برنامه یلدای شبکه چهار است که به همراهی یک گروه موسیقی و نوازنده به صورت زنده در استودیوی برنامه اجرا می‌شود. همچنین شب شعر یکی از بخش‌‌های این برنامه است که با تعدادی از شعرا برگزار می‌شود.
جشن خودمانی خندوانه
رامبد جوان دیگر نیازی به معرفی ندارد، زیرا با برنامه خندوانه توانسته کلی مردم ایران را سرگرم کند و لبخند را مهمان لب‌هایشان کند. این هنرمند قرار است برنامه خندوانه را برای شب یلدا به طور ویژه روانه آنتن کند تا لبخند بیشتری به لب مردم بیاورد.
مهمانان متنوعی قرار است در این برنامه حضور داشته باشند که یکی از آنها بهروز رضوی خواهد بود که سال‌هاست در رسانه ملی گویندگی می‌کند و با صدای ششدانگ‌ خود مخاطب را جلب
می‌کند.
خوانندگان سرشناسی همچون حجت اشرف‌زاده و بهنام بانی مهمان برنامه خواهند بود. همچنین امیرحسین قیاسی به اجرای استندآپ کمدی مقابل مردم می‌پردازد. همچنین اعلام شده یک جشن خودمانی با مهمانان برنامه در ویژه‌برنامه یلدا برپا می‌شود. همچنین برنامه تلویزیونی چهل تیکه شب یلدا به طور متفاوت به مدت یک ساعت از شبکه نسیم مهمان خانه‌ها می‌شود. این برنامه با اجرای الهه پرسون و تهیه‌کنندگی الهام حاتمی، فردا شب از ساعت 20 با پخش بخش‌‌های مختلف به آداب و رسوم اقوام مختلف ایرانی می‌پردازد و نگاه ویژه‌ای به همنشینی و دورهمی‌های خانوادگی دارد. همچنین در این شب یک شگفتانه برای مخاطبان به نمایش در خواهد آمد.
شب‌نشینی گودرزی
ویژه‌برنامه شب نشین برای شب یلدا، با اجرای حمید گودرزی امشب و فردا شب ساعت 21 به تهیه‌کنندگی محمدحسین رضوی روی آنتن می‌رود. نقالی، دعوت از هنرمندان و چهره‌های فرهنگی و هنری از بخش‌‌های این برنامه خواهد بود که ویژه یلدا از شبکه پنج روی آنتن می‌رود. امشب هنرمندانی چون مرجانه گلچین، کامبیز دیرباز، سینا سرلک، بهراد به جو حضور دارند. همچنین فردا شب مهران غفوریان و فریدون آسرایی مهمان شب‌نشین هستند. عوامل سازنده این برنامه تلاش دارند با یک برنامه مفرح، شب به یادماندنی برای مخاطبان این شبکه فراهم کنند.
حافظ‌خوانی صدیق‌شریف
فخرالدین صدیق‌شریف معرف حضور همه مخاطبان است، زیرا او جزو بازیگران فعال در سینما و تلویزیون است و تا امروز نقش‌های متعددی را در این دو مدیوم بازی کرده که از کارهای او می‌توان به ساکن طبقه وسط، اخراجی ها، زیر آسمان شهر، کلاه پهلوی، مریم مقدس، ولایت عشق، روزهای زندگی و... اشاره کرد. او کارنامه رنگارنگی دارد.0 هم در کارهای اجتماعی بازی داشته و هم تاریخی.
حال این بازیگر با سابقه قرار است در شب یلدا برای مردم حافظ‌خوانی کند و این اتفاق در برنامه درجه یک اتفاق می‌افتد که فردا شب زنده ساعت 19 و 30 دقیقه به مدت 50 دقیقه از شبکه یک پخش می‌شود. اجرای این برنامه را پدرام کریمی به‌عهده دارد و حال و هوای دکور و بخش‌ برنامه یلدایی خواهد بود.
کودک شو یلدایی می‌شود
اولین قسمت از فصل سوم برنامه تلویزیونی کودک شو که اقبال مخاطبان را به دنبال داشته، قرار است فردا شب ساعت 21 با حال و هوای یلدایی از شبکه نسیم پخش شود و از اول دی میزبان خانواده‌ها باشد. رضا نصیری، تهیه‌کننده برنامه اعلام کرد در شب یلدا با اجرای پژمان بازغی، میزبان هنرمندانی هستیم که در زمینه کودک کار کردند و مردم خاطرات بسیار زیادی از آنها دارند. به عنوان نمونه، قرار است کارگردانی مهمان برنامه که سال‌ها برای کودکان کار کرده یا صداپیشه‌هایی که مردم در دهه 60 خاطرات بسیاری دارند. این برنامه قصه گویی هم سعی می‌کند از این طریق کانون خانواده‌ها را در شب یلدا گرم کند و دورهمی صمیمانه‌ای داشته باشند. در مجموع این برنامه در قالب بخش‌‌های جدیدی مهمان خانه‌های بینندگان می‌شود. همچنین شبکه نسیم برای امشب ساعت 21، فیلم هفت را پخش می‌کند که به کارگردانی دیوید فینچر و بازی برد پیت، مورگان فریمن، کوین اسپیسی و... سال 1995 ساخته شده است. فیلم بنجامین باتن هم فردا شب ساعت 21 روانه آنتن این شبکه می‌شود.

فاطمه عودباشی
رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها