چهار عضو یک باند با تهیه تابوت مومیایی تقلبی مردی را فریب داده و ازوی سه میلیارد تومان کلاهبرداری کردند.
کد خبر: ۱۱۸۶۳۰۹

به گزارش جام‌جم، چند روز پیش ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان اصفهان، گزارش‌هایی دریافت کردند مبنی بر این‌که افرادی باندی را تشکیل داده و در زمینه تهیه عتیقه‌های قلابی و فروش آن به قصد کلاهبرداری از افراد فعالیت دارند. پرونده‌ای در این باره تشکیل و تحقیقات پلیسی برای بررسی صحت ماجرا آغاز شد‌. در این تحقیقات، ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتندکه نشان می‌داد موضوع صحت دارد و اعضای باند کلاهبرداری، فردی را فریب داده و با تهیه یک تابوت مومیایی تقلبی با وی معامله کرده و در قبال فروش این تابوت سه میلیارد تومان ا ز او کلاهبرداری کرده‌اند. با مشخص شدن این موضوع، تحقیقات وارد مرحله جدیدی شد و چهار متهم پرونده دستگیر شدند.
متهمان به پلیس آگاهی منتقل شدند و در تحقیقات پلیسی به کلاهبرداری با فروش تابوت مومیایی تقلبی اعتراف کردند.
یکی از متهمان به افسر تحقیق گفت: من و همدستانم ابتدا تابوتی شبیه یک تابوت واقعی قدیمی بازسازی کردیم و برای فروش آن در جست‌وجوی مشتری بودیم، اما مشتری مناسب پیدا نکردیم تا این‌که به فکر افتادیم علاوه بر آگهی فروش آن در فضای مجازی، پیامک‌هایی ارسال کنیم. در این پیامک‌ها خود را کشاورزی معرفی کردیم که تابوت را در مزرعه اش پیدا کرده است.
وی افزود: با این ترفند پیامک‌هایی را برای افراد مختلف ارسال می‌کردیم تا بتوانیم مشتری مورد نظرمان را پیدا کنیم و با فروش تابوت قلابی ازوی کلاهبرداری کنیم. افراد زیادی با ما تماس داشتند، اما به توافق نمی‌رسیدیم و پای معامله نمی‌آمدند. سرانجام مردی فریبمان را خورد. برای اطمینان او، عکس تابوت واقعی را برایش ارسال کردیم که او اعتمادش برای معامله جلب شود.
متهم ادامه داد: بعد از آن او به محل قرار آمد و ما به جای تابوت واقعی، تابوت مومیایی تقلبی را به او دادیم.
با اعتراف وی، سه همدستش نیز بازجویی شدند و گفته‌های مشابهی مطرح کردند و گفتند در این کلاهبرداری با سرکرده باند همراه بوده‌اند.
سرهنگ سعید سلیمیان، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: در تحقیقات پلیسی، هویت مردی که تابوت مومیایی تقلبی را از متهمان خریده بود، شناسایی و به پلیس آگاهی احضار شد. با تحقیق از این مرد مشخص شد تا زمان تماس پلیس، پی به تقلبی بودن تابوت نبرده بود. پس از آن
سه میلیارد تومان به شاکی بازگردانده شد.
تحقیقات از متهمان در پلیس آگاهی اصفهان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها