در گرماگرم انتقاد تند گروه‌های مقاومت در عراق مبنی بر حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی در کشورشان و درخواست آنها برای تعیین تکلیف این حضور، مقامات سیاسی عراق می‌گویند از این حضور اطلاعی ندارند. عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق یک بار دیگر در کنفرانسی مطبوعاتی اظهار کرد: هیچ‌گونه اطلاعاتی درباره استقرار جدید نیروهای آمریکایی دریافت نکرده‌ام، اما شاهد کاهش مستمر حضور این نیروها و سایر نیروهای خارجی فعال در ائتلاف ضد داعش در عراق هستیم.
کد خبر: ۱۱۸۴۲۱۴

این در حالی است که گروه‌های مقاومت عراق می‌گویند آمریکایی‌ها تحرکات مشکوک خود در عراق و مرزهای این کشور را کلید زده‌اند.
برخی اخبار حاکی از آن است که بخشی از نیروهای آمریکایی خارج شده از سوریه در پایگاه عین‌الاسد عراق مستقر شده‌اند.
منابع امنیتی عراق نیز ضمن تأیید این مطلب تأکید کرده‌اند: آنچه درباره خروج نیروهای آمریکایی از سوریه به اربیل گفته می‌شود همه حقیقت نیست بلکه بخش اعظم آنها در پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار و در پادگان‌های نظامی دیگر در این استان مستقر شده‌اند. گروه‌های مقاومت عراق ورود نیروهای آمریکایی از سوریه به عراق را بسیار خطرناک دانسته و اعلام کرده‌اند پارلمان باید تکلیف این نیروها را مشخص کند. منصور البعیجی نماینده پارلمان عراق گفته است: ائتلاف البناء بدون درنگ به خروج نیروهای خارجی از اراضی عراق رای خواهد داد. وی افزود: این نیروها حاکمیت عراق را نقض کرده‌اند و در اراضی ما نامطلوب محسوب می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها