نگاهی به دستاوردهای صنعت کفش ایران پس از انقلاب؛

کفش ایران، هم‎سطح و هم‎تراز نمونه خارجی

کفشی که به پادارید از چه نوع برندی است و چه قیمتی دارد؟ خارجی است یا داخلی؟ اگر خارجی است قطعاً پول زیادی پای آن داده‌اید؛ اما اگر کفش ایرانی به پا می‌کنید حتماً پول کمتری برای خرید آن صرف کرده‎اید. این در حالی است که کفش ایرانی و داخلی ازلحاظ کیفیت برابر هستند و تفاوت چندانی بین آنها نیست.
کد خبر: ۱۱۸۲۸۸۷
کفش ایران، هم‎سطح و هم‎تراز نمونه خارجی

به گزارش جام جم آنلاین ، کفش خارجی همیشه گران‎تر بوده است. حالا که مسئله تحریم‎ها و افزایش قیمت ارز به وجود آمده ، قیمت آن اکنون بیشتر هم شده است. با این شرایط وقتی کفش ایرانی را باقیمت ارزان‎تر و با همان کیفیت می‎توانید بخرید چه لزومی به خرید کفش خارجی وجود دارد؟

مسئله‎ای که اینجا مورد اهمیت قرار می‎گیرد این است که اصلاً پس از انقلاب ، کشور ایران درزمینهٔ تولید کفش چه دستاوردهایی داشته است؟ آیا به محصولات خارجی نیازمند بوده و یا اینکه درزمینهٔ تولید محصولات داخلی خودکفایی کامل دارد؟ آنچه مشخص به نظر می‌رسد این است که صنعت کفش ایران پس از انقلاب اسلامی و در طی 4 دهه پویایی زیادی داشته و به مرز خودکفایی کامل از محصولات خارجی رسیده است.

مهدی عبداللهی نائب رئیس اتحادیه کفش و ماشین ایران در گفت‌وگو با جام جم آنلاین عنوان کرد: بعد از انقلاب اتفاقات متعددی در حوزه تولید کفش افتاد. در همه صنعت‌ها در ایران پیشرفت‌های متعددی حاصل شد و حوزه تولید کفش هم‌چنین بود. کارخانه‌های تولید کفش در ایران رو به فناوری برتر دنیا رفتند و دستگاه‌هایی که در تولیدی‌ها مورداستفاده قرار گرفت همگی جدید و بروز بودند.

عبداللهی افزود: در این چند سال اخیر تولیدی‎های ایران همچنان به دنبال دستگاه‎های جدیدتر دیگری بودند و به این دستگاه‎ها دست پیدا کردند.

نائب رئیس اتحادیه کفش و ماشین ایران در ادامه گفت: قبل از انقلاب صنعت تولید کفش در ایران دست کارخانه‎های بسیار بزرگ بود؛ همانند کفش بلا، کفش ملی و یا کفش وین اما پس از انقلاب این برندهای بزرگ تعطیل شدند و دستگاه‎های این کارخانه‌های به فروش رفت. حتی خودِ کارخانه‎ها نیز به فروش رفت و کارمندان و کارگران این تولیدی‎ها نیز از کار بیکار شدند.

وی تأکید کرد: اما خوشبختانه نگاه مدیران به فنّاوری این‌گونه بود که نیروی کارآمد و جدیدی داشته باشند و به‌این‌ترتیب نیروهای کاری آن کارخانه‌های جذب شرکت‎ها و تولیدی‎های خصوصی شدند. این نوع مدیریت بسیار مثمر ثمر بود.

عبداللهی یادآور شد: در این چند سال اخیر تولیدی‌ها و کارخانه‌های تولید کفش در ایران همچنان به استفاده از دستگاه‌های به‌روز دنیا و فناوری جدید استفاده کردند و الآن به جرات می‌گویم که از صنعت تولید کفش در دنیا هیچ‌چیزی کم نداریم. کفش ایرانی اکنون کیفیت کفش نمونه‌های خارجی و اروپایی را دارد.

وی خاطرنشان کرد: دستگاهی که در خارج از کشور برای تولید کفش مورداستفاده قرار می‌گیرد در داخل ایران هم استفاده می‌شود و همان چرمی که در تولید کفش‎های خارجی به‌کاربرده شده در تولید کفش‎های داخلی هم مورد استعمال قرارگرفته است.

وی با تأکید بر اینکه صنعت کفش ایران با پیشرفت بسیار خوبی روبرو شده است و با صنعت جهانی همین زمینه برابری می‎کند، افزود: اکنون کمتر از هر زمان دیگری کفش خارجی وارد ایران می‎شود و مورداستفاده مصرف‎کننده داخلی قرار می‎گیرد. در این میان با توجه به مبحث مهمی به نام قیمت ارز، میزان واردات کفش بسیار کمتر هم شده است.

این مقام مسئول اذعان داشت: با توجه به شرایط کنونی میزان تولید داخلی بالاتر خواهد رفت و کفش‎های بسیار باکیفیت‌تری تولید خواهد شد. اگر نهادهایی که بالای سر ما هستند همکاری بهتری با صنعت کفش داشته باشند دستاوردهای بیشتری در این حوزه رقم می‎خورد.

عبداللهی تصریح کرد: سال حمایت از کالای داخلی بود و این رویه سال آینده نیز ادامه پیدا می‌کند. ما می‌توانیم در این صنعت روزبه‌روز بیشتر پیشرفت کنیم.

نائب رئیس اتحادیه کفش و ماشین ایران در خاتمه گفت: به پایان سال نزدیک می‌شویم و توصیه من به‌تمامی مردم این است که از کفش ایرانی استفاده کنند تا از کالای ایرانی حمایت شود. کفش تولید داخلی ، محصول بسیار باکیفیت و بادوامی است و با نمونه‌های خارجی رقابت می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها