عضو شورای اسلامی بخش اندیکا در شمال شرق خوزستان گفت: طغیان رودخانه های سرحونی و دره شیرون ارتباط 10 روستای این بخش را با مرکز بخش قطع کرده است.
کد خبر: ۱۱۸۲۷۲۵
طغیان رودخانه ارتباط  10 روستای اندیکا را در خوزستان قطع کرد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا ، نیاز علی سهرابی افزود:هیچ گونه اقدامی برای بازگشایی راه دسترسی این روستاها برای ارتباط با مرکز بخش وجود ندارد بلکه باید منتظر ماند تا در روزهای آینده این رودخانه ها فروکش کنند.

وی گفت:راه جایگزین اهالی این روستاها برای دسترسی به مرکز شهرستان،جاده رگ منار است که علاوه بر مسافت طولانی ،خودروهای کمک دار هم به سختی از آن تردد می کنند.

عضو شورای اسلامی بخش چلو ادامه داد:قرار بود بر روی این رودخانه پلی بسته شود اما در عمل اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

رییس اداره امور عشایر شهرستان اندیکا در این زمینه به ایرنا گفت:برای احداث پل در این منطقه پیگیری زیادی انجام شده و از نیازهای ضروری این منطقه است.

رسول مدملیل افزود: در سفرهای استاندار خوزستان به این بخش اعتبار احداث این پل تامین و به مناقصه گذاشته شده که قرار است در 2 تا سه سال احداث شود.

روستاهایی که ارتباط آنها به دلیل طغیان رودخانه قطع شده شامل چال منار،چال دیره،چال سنگا، پای راه منار، هشت پیچ، بنه فیض اله، چال انجیر، چال طلا،نثار باور احمد، چال تکاب هستند که در مجموع بیش از500 خانوار دارند.

طغیان رودخانه فصلی دره شیران در اسفند سال 1383موجب غرق شدن چهار نفر شد که 2تن از این افراد نجات یافتند.

شهرستان اندیکا به سه بخش مرکزی، چلو و آبژدان تقسیم شده و مرکز آن در 186 کیلومتری شمال شرق اهواز قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها