سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: سازوکار مالی اروپا صرفا برای خرید دارو و مواد غذایی نیست و شامل سایر کالا هم است.
کد خبر: ۱۱۷۹۹۹۰
قاسمی: سازوکار مالی اروپا شامل همه کالاها می شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، بهرام قاسمی روز دوشنبه در نشست خبری خود درباره اجرای سازو کار مالی اروپا افزود: این سازوکار مدتی است که تحت بررسی قرار دارد که برای تسهیل مبادلات ایران با اتحادیه اروپاست.

وی ادامه داد: این سازوکار شامل اقلام بسیاری می‌شود که در این سبد کالایی می‌تواند دارو، مواد غذایی و سایر کالاها قرار گیرد؛ این مکانیزم می تواند با سایر کشورها هم برقرار شود.

سخنگوی وزارت امورخارجه یادآور شد: این سازوکار صرفا برای خرید دارو و مواد غذایی نیست و سرمایه گذاری صنعتی و اقتصادی هم باید جای خود را در این سبد کالایی پیدا کند.

قاسمی در مورد سفر ظریف به قطر، گفت: سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی، سیاست های قبلی است و بر همکاری و گفتگو با کشورهای منطقه مبتنی است بنابراین در این نشست حضور یافتیم تا بتوانیم مواضع خود را بیان کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نشست قطر نشست جدیدی نبود اما با توجه به موقعیتی که می‌توانست برای ما فراهم کند، این سفر یک روزه انجام گرفت و فرصت خوبی برای گفتگو با مقامات منطقه و خارج از منطقه به خصوص گفتگو و رایزنی با مقامات قطر، فراهم شد.

سخنگوی وزارت امورخارجه ابراز امیدواری کرد واقعیت‌ها بتواند خود را در منطقه نشان دهد و ما نیز بتوانیم در مسیر درستی با کشورهای منطقه همکاری داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها