همه ما در بعضی از مراحل زندگی نیاز به راهنمایی و مشورت با افراد با تجربه را احساس کرده ایم تا بتوانیم درست ترین راه حل برای رسیدن به اهداف را انتخاب کنیم.
کد خبر: ۱۱۷۸۴۲۱
معرفی مرکز مشاوره خانواده تلفنی رایکو

در بعضی از ادوار زندگی، افراد با انتخاب های مهمی روبرو می شوند که امکان تغییر آینده آن ها با انتخاب یکی از راه ها وجود دارد که قطعا مشاوره و راهنمایی گرفتن از افراد متخصص کمک قابل توجهی به آن ها خواهد کرد.

یکی از دلایل شکست و عدم موفقیت در انتخاب های فرد ناشی از نداشتن اطلاعات صحیح و کافی در زمینه مورد نظر است از این رو توصیه می شود حتما از مشاوره هایی که در زمینه های متفاوتی از جمله ازدواج، خانواده، کودک و نوجوان، استرس، وسواس، تربیت کودکان، تحصیلی، شغلی و ... ارائه می شود مشورت بگیرید که حتی در دین اسلام و احادیث پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار به مشورت در کار ها توصیه شده است.

یک خبر مهم برای کسانی که تمایل به انجام مشاوره در زمینه های متفاوت دارند این است که این عزیزان می توانند به صورت تلفنی نیز با مشاوران خبره مرکز مشاوره خانواده تلفنی رایکو تماس حاصل نموده و راهنمایی های لازم را کسب نمایند.

مزیت های مشاوره خانواده تلفنی

هزینه مشاوره تلفنی نسبت به مشاوره های حضوری بسیار کمتر و با صرفه تر است.

تمامی هموطنان از سراسر کشور امکان دریافت خدمات مشاوره ای از این مرکز می باشند.

امکان انجام مشاوره از ساعت 8 صبح تا ساعت 24 وجود دارد.

یکی از ویژگی های بارز مشاوره تلفنی این است که افراد در هر شرایط و موقعیت ضروری که باشند می توان در اسرع وقت با مرکز مشاوره تماس گرفته و راهنمایی های لازم را کسب نمایند.

معرفی انواع راهنمایی و مشاوره

مشاوره در زمینه های گوناگون، بر اساس مشکل فرد تعریف می شود که ما در این مقاله قصد داریم به چند نوع از انواع مشاوره اشاره نماییم که از شما دعوت می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید:

مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی به دانش آموزان کمک خواهد کرد که ویژگی ها و استعداد های خود کشف کنند و آن دسته از خصوصیاتی که به موفقیت آن ها کمک بسیاری خواهد کرد تقویت کنند. در مشاوره تحصیلی عملکرد دانش آموزان به دقت بررسی می شود و نقاط ضعف و قوت آن ها مشخص می گردد تا برای پیشرفت تحصیلی آن ها راهکار های مناسب ارائه شود. مشاوره تحصیلی به دانش آموزان کمک خواهد کرد تا پیشرفت قابل توجهی در دروس خود کسب کنند.

مشاوره شغلی

مشاوره شغلی زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که فرد در ارتباط با انتخاب شغل و حرفه خود نیاز به راهنمایی داشته باشد. مشاوران در این زمینه استعداد، علاقه و تجارب فرد را در نظر می گیرند و آن ها را با شغل ها و حرفه های متناسب با خصوصیاتشان و هم چنین بازار کار شغل ها و حرفه های مختلف آشنا می کنند.

مشاوره فردی

در این مشاوره به راهنمایی و هدایت افرادی که در زندگی شخصی و اجتماعی خود با مشکلاتی روبرو هستند می پردازد که می توان به مشکلاتی نظیر مادی، خانوادگی، ناسازگاری با دوستان و ... اشاره کرد.

مشاوره خانواده

امروزه به دلیل تغییر شیوه زندگی و سخت شدن شرایط آن، افراد در زندگی به استرس ها و فشار های روانی که تحت تاثیر این شرایط هستند، دچار می شوند.

در مشاوره خانوده راه کارهایی برای سازگار کردن افراد با شرایط زندگی و هم چنین مدیریت استرس مطرح می شود.

افراد در شرایط سخت زندگی نیاز دارند تا با راه حل ها و اطلاعات درست برای مواجه با مشکلات آشنا شوند به همین دلیل مشاوره خانواده وظیفه راهنمایی، اطلاع رسانی و هم چنین حل کردن مسائل خانوادگی را به عهده دارند.

از موضوعاتی که در مشاوره خانواده مطرح می شوند می توان به مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تربیت فرزندان، شیوه های ارتباطی درست بین همسران، بررسی اختلافات خانوادگی و ارائه نمودن راهکار مناسب برای حل آن، بررسی مشکلات روحی افراد در خانواده و ... اشاره نمود.

مرکز مشاوره خانواده رایکو در تمامی زمینه های مشاوره خانواده مشاوره تخصصی به صورت تلفنی ارائه می دهد.برای ورود به سایت روی لینک سایت RAAYCO.COM کلیک نمایید

مشاوره قبل از ازدواج

تصمیم گیری برای ازدواج یکی از مهم ترین تصمیم های هر فرد در زندگی شخصی او می باشد. یکی از موضوعات مهم روان شناختی، مشاوره قبل از ازدواج می باشد که به جوانانی که تصمیم به ازدواج با یکدیگر را دارند، کمک می کند تا اطلاعات درست و مناسبی را نسبت به ویژگی ها و خصوصیات یکدیگر کسب کنند.

مشاوره قبل از ازدواج تا حد زیادی از طلاق زوجین که بیشتر به دلیل نا آگاهی از ویژگی های یکدیگر اتفاق می افتد، جلوگیری می کند.

در این راستا مشاوران و روانشناسان، کمک قابل توجهی برای زوجینی که ممکن است ازدواج آن ها در آینده مشکل آفرین باشد، محسوب می شود.

مشاوره قبل از ازدواج به این معنی نیست که در نهایت مشاوره به ما می گوید که با فرد مورد نظر ازدواج کنیم یا نه؟ بلکه مشاوران وظیفه آگاهی دادن به شما در ارتباط با شرایط و مشکلات احتمالی این ازدواج را دارند.

مشاوران برای انجام یک مشاوره ازدواج به صورت جداگانه با هر یک از زوجین به مشاوره خواهند پرداخت و در صورت نیاز آزمون های روانی خاصی را اجرا خواهند کرد تا با ابعاد شخصیتی افراد آشنا شوند.

چند نکته در هنگام مراجعه به مشاوره ازدواج

برای انجام مشاوره به یک متخصص روانشناسی بالینی که در مشاوره ازدواج تخصص دارد مراجعه نمایید. مشاوره هم به صورت فردی و هم به صورت زوجی انجام خواهد گرفت.

توصیه می کنیم که هر دو طرف (دختر و پسر) در جلسه مشاوره صداقت داشته باشند چرا که در این جلسه بحث برای برتری زوجین نیست بلکه قرار است یک عمر با خصوصیات و ویژگی های یکدیگر زندگی کنند همچنین مشاوران پاسخ های افراد به سوالات در جلسات فردی را به فرد مقابل نخواهند گفت و فقط نتیجه این ازدواج را برای زوجین که با توجه به خصوصیات آن ها می باشد مطرح می کنند. در واقع یکی از اهداف مشاوره پیش از ازدواج آشنا کردن زوجین با ویژگی های شخصیتی یکدیگر است.

ممکن است بعضی از جوانان پیش از ازدواج به روانشناسان برای انجام مشاوره مراجعه کرده باشند و با توجه به اینکه مشاور تمامی مشکلات و شرایط خاص این ازدواج را برای آن ها مطرح کرده، نادیده بگیرند و از روی احساسات خود برای ازدواج اقدام کنند که در نهایت در زندگی شخصی خود با مشکلاتی مواجه شده اند که قبلا مشاور متذکر شده بود پس پیشنهاد ما این است که تمامی توصیه های مشاوران را در خصوص ازدواج جدی بگیرید تا زندگی مشترکتان را با آرامش بیشتری آغاز کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها