نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین:

بهانه‌جویی برای استثناء ماندن بازنشسته‌ها ممنوع

امروز حکم دیوان عدالت اداری درباره ضیایی و فرجی اعلام می‌شود؟

آخرین تلاش‌ها برای خدمت به مردم

26 آبان آخرین فرصتی بود که رؤسای بازنشسته فدراسیون‌های ورزشی اجازه داشتند در محل کار خودشان حاضر شود. تاریخی که ظاهرا تا پانزدهم آذر تمدید شده است، اما بعضی از روسا قطعا باید بروند و ضیایی و فرجی رؤسای والیبال و کاراته جزئی از آنها هستند.
کد خبر: ۱۱۷۷۸۱۶

چند وقت قبل وزارت ورزش و جوانان برای شش فدراسیون سرپرست تعیین کرد و از پنج رئیس فدراسیون دیگر خواست تا خودشان از گود کنار بروند که تاج با استفاده از ماده و بند و تبصره در سمت خودش ماندگار شد . قانونی که درباره دیگران وجود ندارد و به عقیده خیلیها برای اینکه فدراسیون فوتبال در آستانه جام ملتها تعلیق نشود مسؤولان ورزش کشور از ماده 60 قانون ایثارگری استفاده کردند تا چنین اتفاقی نیفتد.

جالب اینجاست که ابقای تاج واکنشهای زیادی را به همراه داشته است.

صدای خیلیها در آمده و حتی از دل مجلس هم خبرهایی به گوش میرسد که باعث به وجود امدن دلخوریهایی شده است چرا که اصلا قرار نبوده تا استثنایی برای کسی قائل شوند!

با همه این اوصاف ضیایی و فرجی که امروز آخرین روز ریاست شان بر فدراسیونهای والیبال و کاراته خواهد بود دنبال استفاده از بند و تبصرهای مثل مهدی تاج بودند تا در سمتهای خودشان باقی بمانند که البته راه به جایی نبردند.

البته فرجی میتوانست مثل تاج از قانون ایثارگری استفاده کند به شرط اینکه قبلا از آن استفاده نکرده باشد. فرجی یک بار از این قانون استفاده کرده است و طبق آییننامه سازمان امور استخدامی و اداری او نباید در این مدت از امتیازات ایثارگری استفاده میکرد.

فرجی یک راه دیگر هم دارد و آن شکایت به دیوان عدالت اداری است که بعید است این شکایت هم برای او کارساز شود.

با این حال خبر رسیده که مسؤولان ورزش کشور به دنبال راهکارهای دیگری هستند تا فرجی در فدراسیون کاراته ماندگار شود.

در طرف دیگر احمد ضیایی، رئیس فدراسیون والیبال قرار دارد. او که به دیوان عدالت اداری شکایت کرده تا همین امروز از وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک مهلت خواسته است.

به ضیایی قول داده بودند که جواب نامه او امروز به دستش میرسد.

با این حال اگر جواب نامه او از سوی دیوان عدالت اداری تا امروز به دستش نرسد، ضیایی از فدراسیون والیبال خواهد رفت.

به عقیده خیلیها نامهای که ضیایی از آن حرف میزند جوابش مشخص است، چرا که دیوان عدالت اداری با مسؤولان وزارتخانه در این زمینه هماهنگ است و خیلی بعید است رای به نفع ضیایی صادر شود.

رای دیوان عدالت اداری بالاترین رای صادر شده است و دیگر هیچ نهادی مثل قوه قضایه، وزارت ورزش و...

نمیتوانند درباره آن اقدامی انجام بدهند.

ضیایی و فرجی چند روزی است که دیگر حق امضا هم ندارند و امروز تکلیفشان مشخص میشود که در این راه خواهند ماند یا... .

مرتضی رضایی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها