قانون حامی خانواده قربانیان است

پشت پرده ماجرای آزار پسران در شوشتر

سه مرد شیطان‌صفت که پس از آزار و اذیت پسران نوجوان در شوشتر از صحنه آزار آنها فیلم گرفته و در فضای مجازی پخش کرده بودند، بازداشت شدند. متهم اصلی مرد سابقه‌داری است که به گفته اهالی شهر دارای اختلالات روانی است. دادستان شوشتر با اشاره به شکایت خانواده دو قربانی این جنایت سیاه تاکید کرد؛ با قاطعیت و سریع به این پرونده رسیدگی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۶۹۳۳

به گزارش جامجم، پرونده آزار و اذیت پسربچهها در شوشتر از اواخر هفته گذشته و با انتشار فیلمی در فضای مجازی فاش شد. در این فیلم یکی از افرادی که در شهر و بین مردم شناختهشده، در حال آزار پسر 13 سالهای است. پس از انتشار این فیلم، واکنشها به ماجرا آغاز و اعلام شد مرد متجاوز احمد معروف به احمد تنتن است که پیش از این سابقه شرارت و دستگیری داشته و پس از آزادی شروع به آزار پسر بچهها و تهیه فیلم سیاه از آنها کرده است.

همچنین اعلام شد که او بیش از چهار پسربچه را مورد تعرض قرار داده و تهدید کرده اگر از او شکایت کنند، فیلمها را پخش میکند. با توجه به حساسیت این ماجرا، دادستان شوشتر به تیمی از ماموران پلیس امنیت این شهر ماموریت داد که متهم را دستگیر کنند که ماموران او را همراه همدستش که پسربچهها را آزار داده بودند، دستگیر کردند.

در ادامه شناسایی عامل فیلمبرداری و انتشار این فیلم در فضای مجازی در دستور کار پلیس فتای شوشتر قرار گرفت که ماموران در کمتر از شش ساعت او را دستگیر کردند.

متهمان در جریان تحقیقات به جرایم خود اعتراف کردند و شناسایی شکات پرونده آغاز شد.

شکایت 2 قربانی

به گفته دادستان شوشتر تاکنون خانواده دو پسربچه با مراجعه به دادسرا علیه متهمان شکایت کردهاند.

موسوی افزود: پس از انتشار فیلم در فضای مجازی و اطلاع دادستانی از موضوع و قبل از شکایت شاکی خصوصی، دستگاه قضا به موضوع ورود کرد و این فرد دستگیر و با قرار بازداشت موقت، روانه زندان شد.

وی ادامه داد: تحقیقات تکمیلی در حال انجام است و در مجموع سه نفر در رابطه با این پرونده دستگیر شدهاند که دو نفر به این عمل شنیع اقدام کرده و یک نفر از آنها از این صحنه فیلم گرفته بود. موسوی با تاکید بر رسیدگی سریع و قاطع به این پرونده با توجه به حساسیت موضوع، خاطرنشان کرد: برخی از خانوادههای این نوجوانان در دادسرا حضور یافته و تاکنون دو خانواده، به طرح شکایت اقدام کردهاند.

احمد تنتن کیست؟

در فضای مجازی اعلام شده، متهم مردی شرور و سابقهداری است که تاکنون بارها دستگیر و روانه زندان شده و وحشت خانوادهها از او باعث شده شکایت نکنند. این در حالی است که به گفته اهالی این شهر، احمد تنتن مردی حدود 40 ساله و معلومالحال است. او دارای اختلالات روانی و بارها اقدام به خودزنی و ضرب و شتم اهالی کرده است. تنتن حتی با پرسهزنی در خیابانها، غذای خود را از اهالی میگرفت و به فردی کارت قرمزی مشهور است.

یک مقام آگاه در این باره به جامجم گفت: شوشتر معروف به دارالمومنین است و پلیس و دستگاه قضایی پس از اطلاع از ماجرا سریع وارد عمل شده و متهمان را دستگیر کردند. تحقیقات درباره انگیزه اصلی این ماجرا ادامه دارد و متاسفانه این ماجرا باعث شده افرادی که با نظام سابقه دشمنی دارند از آن استفاده کنند. وی افزود: پلیس فتا با افرادی که اقدام به انتشار این فیلم و بازنشر آن در فضای مجازی کنند برخورد میکند و اطلاعرسانی درباره روند پرونده از سوی دادستانی انجام میشود. وی ادامه داد: متهم اصلی فردی دارای اختلال است و اظهاراتی که درباره نسبت او با یکی از مسوولان شهر مطرح میشود، صحت ندارد .

این مقام آگاه گفت: با توجه به سابقه متهم و انتشار این فیلم توسط یکی از معاندین، تحقیقات درباره چگونگی ارسال فیلم برای وی آغاز شده و هدف منتشرکننده فیلم در دست بررسی است.

تکذیب تهدید خانواده قربانیان

فرماندار شوشتر هم با رد تهدید خانواده قربانیان از سوی متهمان گفت: چنین چیزی صحت ندارد و دادستان، خانوادههای محترم این کودکان را خواسته است، برخی شکایت خود را تحویل داده و برخی هم در حال تکمیل و تحویلاند تا به اعمال قانون از سوی قوه قضاییه کمک کنند.

حسین پنبهدانهپور تاکید کرد: قوه قضاییه با اشد مجازات با آنها برخورد خواهد کرد. ما با جدیت در شورای تأمین پیگیر این ماجرا هستیم، چراکه آبروی شهرستان و استان را به مخاطره انداختهاند.

وی در پاسخ به اینکه چرا این فرد با وجود سابقه و حکم سنگینی که گفته میشود دریافت کرده، از زندان آزاد و به حال خود رها شده بود، تصریح میکند: البته این موضوع را دوستان قوه قضاییه با توجه به قانون باید پاسخ دهند، اما براساس پیگیریهایی که بنده انجام دادم، گفتند این فرد بیماری روانی دارد و طبعا به دلیل تأیید این موضوع آزاد شده است. باید این را در نظر بگیریم که ما در کشور قانون داریم و چیزی فراتر از قانون وجود ندارد و حتما دوستان ما در قوه قضاییه براساس قانون عمل کردهاند.

تلاش ناکام بیمار روانی

در ربودن پسران خردسال

مرد روانی با دیدن پسر بچهها در خیابان به تصور اینکه پسر گمشدهاش است، سعی در ربودن آنها میکرد. متهم آخرینبار با شکایت مرد جوانی به اتهام کودک ربایی دستگیر شد.

به گزارش جامجم، چند روز پیش خانوادهای از خانهشان در یکی از محلههای شرق تهران خارج شدند تا به خانه مادربزرگ بروند. در همین موقع پسر خردسال که در حال بازی با اسباب بازیاش بود کمی از والدینش فاصله گرفت. دقایقی از این ماجرا نگذشته بود که ناگهان والدین کودک صدای گریه و فریاد پسرشان را شنیدند.

آنها زمانی که پشتسرشان را نگاه کردند، مرد 35 سالهای را دیدند که محکم دست فرزند آنها را گرفته و کشان کشان با خود میبرد. سراسیمه خود را به مرد کودک ربا رساند. هر چه تلاش کردند پسر دو ساله شان را از دست او رها کنند، بیفایده بود. مرد جوان فریاد میزد این پسر من است. من پدرش هستم .

پدر کودک با پلیس تماس گرفت. با حضور ماموران، کودکربا بازداشت و پسر دو ساله نجات یافت و تحویل خانوادهاش شد.

متهم 35 ساله به نام شهروز برای ادامه تحقیقات به شعبه نهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران منتقل شد و به بازپرس سهرابی گفت: در بازار کار میکردم که ورشکسته شدم و همین باعث شد دچار مشکلات روحی و روانی شوم و حتی چندبار در مرکز روانی بستری شدم. بیماریام باعث شد همسرم از من جدا شود. او توانست حضانت پسر دو ساله مان را بگیرد. من به پسرم خیلی وابسته بودم و نبود او در زندگیمان حال مرا بدتر میکرد. چند بار از همسر سابقم خواستم اجازه دهد با پسرم ملاقاتی داشته باشم که اجازه اینکار را به من نداد و گفت چون من روانیام، اگر او را ملاقات کنم بلایی سرش میآورم.

حال و روزم هر روز بدتر میشد و با دیدن هر کودکی شبیه پسرم در خیابان گمان میکردم فرزندم است و به سمتش میرفتم. دستش را میگرفتم و او را غرق بوسه کرده و بغلش میکردم. حتی چندبار خواستم کودکان خردسال را با خودم به خانهام ببرم که خانوادههایشان سر رسیدند و نگذاشتند. روز حادثه در یکی از محلههای شرق تهران بودم که با دیدن پسر دو سالهای که پشت سر زن و مردی راه میرفت و با اسباب بازیاش بازی میکرد، دوباره به یاد فرزندم افتادم. شبیه پسرم بود. دستش را گرفتم تا با خود ببرم که والدینش نجاتش دادند.

این در حالی بود که با شناسایی خانواده این مرد و تحقیق از آنها معلوم شد پسرشان بیمار روانی است و چند روز است ناپدید شده و در جستوجوی او بودهاند. بنابراین متهم جوان به پزشکی قانونی معرفی و معلوم شد او دچار بیماری روحی و اختلالات شخصیتی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها