با وجود آن‌که ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی دستور توقف عملیات نظامی علیه الحدیده را صادر کرد، خبرهای روز گذشته حاکی از آتش توپخانه‌ای علیه این شهر بود. منابع وابسته به گروه انصارا... یمن با تکذیب ادعاهای عربستان مبنی بر توقف حملات گفتند این شگرد جدید سعودی‌ها برای خریدن وقت است.
کد خبر: ۱۱۷۶۹۰۶

به گزارش مهر و به نقل از المسیره، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارا... یمن اظهار کرد: اینکه گفته میشود تجاوز نظامی به الحدیده متوقف شده دروغ است و تجاوز نه در الحدیده و نه در دیگر مناطق، متوقف نشده است. وی گفت: واقعیت این است که دشمن سعودی در حال حاضر خود را برای تشدید تجاوزگریها در الحدیده آماده میکند. همزمان منابع خبری اعلام کردند ائتلاف سعودی دیروز سالن انتظار فرودگاه الحدیده واقع در جنوب این شهر را هدف حملات توپخانهای خود قرار داد. از سوی دیگر «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح ارتش یمن روز پنجشنبه در یک نشست خبری گفته بود که «جنگندههای ائتلاف سعودی با حمله به یک اتوبوس در الحدیده، چهار نفر از غیرنظامیان یمنی را به شهادت رساند.»

در همین رابطه گفته میشود چهار کشور آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات نشستی را در ریاض در ارتباط با جنگ یمن برگزار کردند. از چندی پیش دولتهای غربی خواستار توقف حملات در یمن شدهاند اما اینها بیشتر به بازیهای رسانهای شباهت دارد. زیرا تاکنون هیچیک از دولتهای یادشده تلاشی جدی برای توقف جنگ در یمن صورت ندادهاند. با این حال برخی تحلیلگران میگویند ائتلاف به رهبری عربستان در جنگ الحدیده نیز شکست خورده اما نمیخواهد این شکست را قبول کند. به گفته آنان این ائتلاف نه شرایط پیروزی و نه تحمل شکست را دارد. برای همین جنگ در الحدیده به حالت راکد درآمده است. قرار است بزودی در سوئد کنفرانسی پیرامون صلح در یمن برگزار شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها