ما معمولا همیشه به مسواک زدن و استفاده از نخ دندان بعد از وعده‌های غذایی توصیه می‌شویم. اما گاهی این راهکارها برای جلوگیری از بوی بد دهان کافی نیست. خوشبختانه راه‌های ساده دیگری نیز وجود دارد که به جلوگیری از بوی بد دهان کمک می‌کند. موارد زیر را در این زمینه در نظر داشته باشید:
کد خبر: ۱۱۷۶۷۹۲

مصرف آب کافی

نوشیدن آب کافی با مرطوب کردن دهان و دور نگهداشتن باکتریها در جلوگیری از ایجاد بوی بد دهان بسیار موثر است. مصرف دستکم یک لیتر آب در طول روز و کاهش مصرف نوشابه و نوشیدنیهای سرد که امکان ایجاد بوی بد دهان را افزایش میدهد، میتواند در خوشبو شدن دهان موثر باشد.

تمیز کردن زبان

مسواک زدن زبان بعد از مسواک دندانها، باکتریهایی را که روی زبان وجود دارد از بین میبرد. مواد باقیمانده روی زبان صرفا بزاق بیضرر نیست، بلکه پر از میکروارگانیسمهایی است که رشد و تغذیه آنها میتواند به تنفس بدبو و حتی آسیب دندان منجر شود. پشت برخی مسواکها اسکراب زبان وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید. درعین حال میتوانید مسواک جداگانهای با برس بسیار نرم مخصوص زبان تهیه کنید.

مصرف ماست

مصرف ماست برای سلامت و بهداشت دهان بسیار مفید است. ماست به کاهش پلاکهای دهانی و خوشبو شدن دهان کمک میکند. براساس تحقیقات، مواد غذایی سرشار از ویتامین D مانند شیر، پنیر و ماست، رشد باکتریها را در دهان کاهش میدهد.

مصرف روزانه سیب

مصرف میوههای دارای بافت ترد و سخت برای سلامت دهان بسیار مفید است، زیرا به تمیز شدن مواد غذایی باقیمانده در لابهلای دندان که میتواند ایجادکننده بوی بد دهان باشد، کمک کند.

مصرف چای سبز بهجای قهوه

بهتر است همیشه بهجای قهوه، چای سبز مصرف کنید، زیرا چای سبز حاوی فلاونوئیدهای طبیعی است که از ایجاد بوی بد دهان جلوگیری میکند.

منبع: cosmopolitan.com

مترجم: یاسمین مشرف

جامجم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها