ربیع‌الاول و فصل تازه برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی

رخت نو بر تن رسانه ملی

به گزارش جام‌جم، با فرارسیدن ربیع‌الاول، دور جدید ساخت و پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی آغاز شده است؛ برنامه‌های مفرحی که شب‌های طولانی پاییز و زمستان مهمان خانه‌های مخاطبان می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۵۴۴۷

بخند تا دنیا به رویت بخندد

شبکه نسیم با سه برنامه «خندوانه»، «کودک شو» و «بازیها»، دستان پری دارد. فصل ششم خندوانه چهارشنبه تا جمعه ساعت 23 با اجرای رامبد جوان روی آنتن میرود. سومین فصل کودک شو نیز با اجرای پژمانبازغی در جدول پخش است. سومین برنامه شبکه نسیم هم برنامه «بازیها» است که شنبه تا چهارشنبه روی آنتن این شبکه میرود. در فصل جدید این برنامهها شاهد بخشهای مختلف و متنوعی خواهیم بود. به خندوانه بخش جدید «قاچ» و «جشنواره تئاتر» اضافه شده است که در آن قرار است تئاترهای کمدی به مخاطبان نشان دادهشود. برنامه کودکشو نیز با آسیبشناسی فصلهای گذشته و تغییرات در تیم کارگردانی، تلاش کرده است در فصل سوم نگاهی تازه به حوزه کودک داشته باشد.

شرایط خاص شبکه 3

شبکه سه سریال «شرایط خاص» را در جدول پخش قرارداده است. این سریال طنز بعد از سریال «حوالی پاییز» پخش خواهد شد. بهرام افشاری که با نقش بهتاش فریبا در «پایتخت ۵» برای مخاطبان تلویزیونی شناخته شد در سریال شرایط خاص در کنار کامبیز دیرباز قرار گرفته است. این مجموعه به کارگردانی وحید امیرخانی ۲۲ شب روی آنتن شبکه سه میرود.

شبکه یک تر و تازه میشود

شبکه یک، روزهای زوج، ساعت 19 و 30 دقیقه برنامه «دستپخت» را پخش میکند. در همین شبکه، پنجشنبهشبها ساعت ۲۰، برنامه «درجه یک» به تهیهکنندگی داریوش دلیری پخش خواهد شد و از روز جمعه 18 آبان برنامه «سفرنامه صبا» ساعت 8و15 دقیقه صبح روی آنتن میرود.

بهار نوجوانان

برنامه صبحگاهی ترکیبی «خروس خون» ساعت 6 صبح روی آنتن شبکه امید میرود تا دانشآموزان را قبل از رفتن به مدرسه بدرقه کند. این برنامه با هدف فراهم ساختن اوقات شاد و مفرح و انتقال انرژی به نوجوانان و با بخشهای مختلف مانند دعوت از کارشناسان پژوهشی تربیتی و تغذیهای آموزش و پروش، استندآپ کمدی، کلیپ و مصاحبه با نوجوانان و گزارش و دیگر موضوعات روی آنتن میرود. «خروس خون» به تهیهکنندگی و کارگردانی میروهاب الدین عالمی، با اجرای محسن محبی و گزارشگری حامد میرزاپور و فاطمه دیوان دری در صد قسمت 60دقیقهای از ساعت 6 تا 7 صبح از شبکه امید پخش میشود. مستند مسابقهای «اقلیما» ویژه دختران نوجوان ایرانی نیز بزودی و به مناسبت ایام ربیعالاول از شبکه امید پخش میشود. این مستند یک کار گروهی است که در آن قرار است دختران نوجوان در چهار گروه پنج نفری بعد از همفکری، تحقیق و گردآوری اطلاعات درباره سوژه مورد نظر شامل موضوعاتی همچون آشپزی، هنری، ورزشی و... یک قصه و داستان مطلوب را به مخاطبان ارائه دهند. مستند تولیدی «اقلیما» به تهیهکنندگی علی منصوری و کارگردانی محمد روحالامینی در 26 قسمت 30 دقیقهای روی آنتن خواهد رفت. مخاطبان این شبکه همچنین میتوانند مجموعه پویانمایی ایرانی «جوانمردان» را که در صد قسمت ساخته شده است تماشا کنند.

عطر قرآن در ربیعالاول

شبکه قرآن به مناسبت شهادت امام حسن عسکری(ع) در 8 ربیعالاول ویژهبرنامهای به همین مناسبت تهیه و پخش میکند. در این برنامه پخش مراسم عزاداری و سوگواری در شهرهای مشهد، قم، شیراز و مسجد مقدس جمکران در دستور کار قرار دارد. پس از روز شهادت و همزمان با مناسبت ولایت و به امامت رسیدن حضرت صاحبالامر در 9 ربیعالاول ویژهبرنامهای به همین مناسبت روی آنتن میرود. ویژه برنامه «عطر نبوی» ویژه ایام ولادت پیامبر بزرگ اسلام (ص) و امام صادق (ع) نیز از 10 تا 17 ربیع الاول از شبکه قرآن و معارف سیما پخش میشود.

رادیو لبخند

ترافیکهای طولانی صبح و عصر از یک سو و شبهای طولانی نیمه دوم سال از سوی دیگر، فرصت بهتر و بیشتر شنیده شدن رادیوست. معاونت صدا پس از تجربه «رادیو محرم» و «رادیو اربعین»، در ربیعالاول سراغ پخش برنامههای شاد میرود. به همین مناسبت ۱۶شبکه سراسری به برنامههای مختلف، تجهیز شدهاند که شاید شاخصترین آنها، بازگشت «صبح جمعه با شما» به رادیو ایران باشد. عوامل این برنامه که مدتی قبل، صادق نصراللهی از نویسندگان پیشکسوتشان را از دست دادند، با انرژی به میدان اجرا برگشتهاند تا صبحهای جمعه، شما را بخنداند. علاوه بر این، رادیو با برنامههای گوناگون مثل کوی نشاط، دو صفر طنز، شکر خبر، این منم و... میزان طنز شنیدنی را افزایش میدهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها