تحسین جهانی: دختران ایرانی در عرصه‌های مختلف ورزشی با حفظ تمام شئونات آنقدر خوب درخشیده‌اند که دیگر بزرگ‌ترین مراجع رسمی و بین‌المللی هم هر از گاهی لب به تحسین آنها می‌گشایند.
کد خبر: ۱۱۷۳۰۲۸

در تازهترین نمونه این بار فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی به رقابتهای جوانان زنان آسیا اشاره کرده و در آن از فاطمه آقازادگان، دختر بسکتبالیست ایرانی به عنوان یک ستاره تمامعیار یاد کرده است. فیبا در این گزارش نوشته که علاقهمندان به بسکتبال بازی تیم دختران ایران را حتما دنبال کنند و فاطمه آقازدگان را نیز یک بازیکن تراز اول معرفی کرده است.

عمر زنان طولانیتر است: این که عمر زنان طولانیتر از مردان است حرف تازهای نیست، اما جالب است بدانید آمار دقیق آن چقدر است و یک اظهارنظر عجیب هم درباره آن بخوانید.

به گفته معصومه ابتکار، معاون زنان و خانواده رئیسجمهور که در حاشیه مراسم اختتامیه کنفرانس منطقهای سالمندی سخن میگفت، جمعیت در دنیا به سمت سالمندی در حال حرکت است و جمعیت زنان سالمند در ایران نیز بشدت افزایش یافته است و امید به زندگی آنها تقریبا حدود چهار سال بیشتر از مرداناست. اما نکته جالب ماجرا اینجاست که خانم ابتکار گفته که این چهار سال خیلی هم قابل توجه نیست، چراکه با سختی و بیماری همراه است!

طلاق موروثی: به نظرتان طلاق موروثی است؟ یعنی در فرزندان خانوادهای که پدر و مادر از هم جدا شدهاند آنها هم ممکن است زندگیشان به جدایی بکشد؟ پاسخ این پرسش از منظر آمار و ارقام تا حدودی مثبت است یعنی در 49 درصد از طلاقها سابقه طلاق در خانواده وجود داشته است.

این عدد را مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرده و گفت است: از سال 80 به بعد در کشور افزایش طلاق داشتیم و 85 درصد از خانمها و 75 درصد از مردها که برای طلاق در خواست میدهند زیر 40 سال هستند و 57 درصد از زنانی که جدا شدند شاغل هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها