متهم سابقه‌داری که با جعل سند مالکیت یک مرکز تجاری در شمال تهران و جا زدن خود به جای مالک فوت شده آنجا، قصد فروش مجتمع به قیمت ده میلیارد تومان را داشت ناکام ماند.
کد خبر: ۱۱۷۲۹۳۷

به گزارش جامجم، ماموران پلیس آگاهی تهران هنگام کنترل مجرمان سابقهدار که از زندان آزاد میشدند، اطلاعاتی بهدست آوردند که نشان میداد پای مردی سابقهدار و جاعل که بارها از سوی پلیس بازداشت شده، اوایل امسال به اتهام جعل اسناد دوباره به زندان افتاده و با سپردن وثیقه آزاد شده و اکنون در زمینه فروش اسناد جعلی فعالیت خود را از سر گرفته، در میان است. همین سرنخ کافی بود که ماموران اداره 13 پلیس آگاهی تهران، تحقیقات را روی این متهم متمرکز کنند. در جریان تحقیقات معلوم شد که متهم میانسال به نام علیرضا حوالی میدان ملت تهران در رفت و آمد است. او تحت تعقیب پلیس قرار گرفت تا اینکه یکم آبان امسال بازداشت شد. ماموران با هماهنگی قضایی، مخفیگاه او را مورد بازرسی قرار دادند تا اینکه در بازرسی از آنجا، اسناد و مدارک مالکیتی همراه دهها مهر متعلق به مراکز مختلف نظامی، انتظامی، قضایی، دفاتر مختلف اسناد رسمی، اتحادیهها، اداره ثبت، وزارتخانههای مختلف، مراکز آموزشی مربوط به دانشگاه آزاد، آموزش و پرورش و بیمارستانها را کشف کردند. در میان اسناد کشف شده، سند مالکیت متعلق به یک مرکز تجاری در منطقه زعفرانیه نیز به دست آمد. بررسیها نشان میداد متهم با جعل اسناد متعلق به این ملک و معرفی خود به عنوان مالک قصد داشته آنجا را بفروشد.

در ادامه تحقیقات ماموران اداره سیزدهم با شناسایی این واحد تجاری در منطقه زعفرانیه به ارزش تقریبی ده میلیارد تومان دریافتند که مالک حقیقی آن مدتها پیش فوت کرده و متهم قصد داشته با سوءاستفاده از همین موضوع و با تهیه اسناد جعلی، این ملک را بفروشد که در اجرای این اقدام ناکام مانده است.

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقیپور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ،
در این باره گفت: پروندهای در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه 33 تهران تشکیل شده است. تحقیقات پلیسی برای رازگشایی از دیگر جرایم این متهم سابقهدار ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها