مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: 22 تیم مدیریت بحران برای بررسی و جلوگیری از خسارات ناشی از سیل و تگرگ به مناطق مختلف استان اعزام شدند.
کد خبر: ۱۱۷۰۹۹۱
22 تیم مدیریت بحران به نقاط سیل خیز خراسان جنوبی اعزام شدند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا،ابوالحسن میرجلیلی اظهار داشت: این تیم ها با همکاری مجموعه فرمانداری ها، شهرداران، بنیاد مسکن، راهداری و حمل و نقل جاده ای و شرکت آب منطقه ای نقاط سیل خیز، دیوارهای حفاظتی، کانال های جمع آوری آب های سطحی و سایر را مورد بررسی قرار می دهند.
وی بیان کرد: همچنین توسط تیم های اعزامی، دیوارهای ساحلی، سیل بندها، کانال های جمع آوری آب های سطحی، دهنه پل ها، ابنیه فنی راه ها، آبنماها و سایر تجهیزات کنترل شده تا قبل از وقوع بارندگی آمادگی لازم باشد و حین بارندگی به انجام اقدامات اولیه نیاز نباشد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل بارندگی های رگباری در استان و سرمای زمستانی طبق دستورالعمل های سازمان مدیریت بحران اقدامات متعددی در سطح استان در حال انجام است.
وی افزود: با اقدامات اولیه ای که انجام شد سال زراعی 97 ـ 96 شاهد کاهش 24 درصدی خسارت نسبت به سال زراعی 96 ـ 95 بودیم و موارد پیشگیرانه امسال نیز می تواند کمک کند تا شاهد کاهش خسارات باشیم.
میرجلیلی گفت: علاوه بر فعالیت مجموعه فرمانداری ها، بازدیدهایی نیز از سوی مدیریت بحران استان انجام می شود و دستگاه های بازوی مدیریت بحران استان شامل امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر، اورژانس 115، آتش نشانی، راهداری و واحدهای پلیس راه از نظر تجهیزاتی و پرسنلی آمادگی لازم را کسب کرده اند تا هنگام بارندگی جلوی مشکلات احتمالی گرفته شود.
وی به خشکسالی های 19 ساله خراسان جنوبی اشاره و تصریح کرد: خشکسالی سبب از بین رفتن پوشش گیاهی و کاهش نفوذپذیری خاک شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: این 2 عامل سبب شده با اندک روان آب و بارندگی شاهد سیلاب در استان باشیم که می طلبد اقدامات لازم قبل از وقوع حادثه انجام شود.
وی بیان کرد: هر سال فصل پاییز و زمستان اخطاریه هایی از سوی سازمان مدیریت بحران و سازمان هواشناسی به طرق مختلف اعلام می شود که انتظار می رود مردم در بازه زمانی اعلام اخطاریه نکات ایمنی را رعایت کنند و در بستر و حریم رودخانه ها قرار نگیرند.
میرجلیلی از مردم خواست مسافرت ها را در بازه زمانی اخطاریه ها انجام ندهند و ادامه داد: همچنین مسافرت های ضروری نیز با رعایت نکات ایمنی و به همراه داشتن وسایل ایمنی و حفاظتی باشد تا شاهد کاهش تلفات جانی و مالی در استان باشیم.
استان مرزی خراسان جنوبی در سال زراعی گذشته ( اول مهر 96 تا پایان شهریور 97 ) جزو استان های کم بارش کشور بوده و پیش بینی شده است امسال بارش ها بیشتر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها