گزارش جام‌جم از پشت صحنه سریال تلویزیونی «خونه یکی»

خانواده‌هایی که در قاب «خونه یکی» می‌شوند

«خونه یکی» عنوان سریالی اجتماعی با موقعیت‌های کمدی به کارگردانی حامد تهرانی و نویسندگی محمد تنابنده است که داستان زندگی چهار خانواده را در یک خانه قدیمی روایت می‌کند. اعضای این خانواده برخلاف سبک زندگی آپارتمان‌نشینی امروزی در اتاق‌های یک خانه در جنوب تهران کنار هم زندگی می‌کنند و در هر قسمت قصه یکی از اعضا یا یک خانواده برجسته شده و به عنوان محور داستان پیش می‌رود. تهیه‌کنندگی این سریال را روشان امیری و سیاوش امین پور به طور مشترک به‌عهده دارند و ماجراهای آن قرار است در 13قسمت 25 دقیقه‌ای روایت شود.
کد خبر: ۱۱۷۰۴۸۸

در این سریال بازیگران چهره و جوان در کنار یکدیگر به ایفای نقش میپردازند. در خانواده آقابیوک با بازی رامین ناصر نصیر، شهرزاد عبدالمجید نقش عالیه همسر بیوک، پیمان کلانتری نقش پیمان و مهران ضیغمی نقش بهرام فرزندان این خانواده را ایفا میکنند. پاییز با بازی عسل شاهپوری و بهار با بازی سعیده سادات حسینی بازیگران کودک این سریال دیگر فرزندان این خانواده نسبتا پرجمعیت هستند. فریبا نادری و نیما شاهرخ شاهی نیز نقش زوج جوانی را ایفا میکنند که به دلایلی به خانه خاور خانم برای سکونت میرسند و با سایر اعضای این خانه پیوند میخورند. خانواده آقای هاشمی با بازی یزدان فتوحی در نقش مرد خانواده، سارا والیانی در نقش زهره همسر او، کیمیا گیلانی در نقش مونا و مانی محمدپور بازیگر کودک در نقش مانی دیگر خانوادهای است که بخشی از قصه خونه یکی را روایت میکند. اردشیر کاظمی نیز مرد کهنسالی است که در نقش عمودنی به تنهایی زندگی میکند و داستانهایش با سایر خانوادههای خونه یکی گره میخورد. همچنین شهین تسلیمی در نقش خاور خانم زنی میانسال است که در یکی از اتاقهای لوکیشن اصلی سریال خونه یکی روزگار میگذراند. برخی از نقشها نیز در همه قسمتها یا برخی از آنها به خونه یکی وارد میشوند. فاطمه شکری مادر همسر آقای هاشمی است که همراه با آنها زندگی میکند. همچنین ایمان صفا، سیاوش جعفری، آیدین خطایی و ملیکا عبداللهی نیز بازیگرانی هستندکه در این سریال بازی میکنند.

یک جنس دیگر از کمدی

این سریال نخستین تجربه کارگردانی حامد تهرانی علوی است که پیش از این به عنوان بازیگر در سریالهای خندهبازار، شکرآباد، دشت آزادگان و... و به عنوان آهنگساز با فیلمهای سینمایی گاهی، شهر گمشده، سریال شکرآباد و تلهفیلمهای متعددی همکاری کرده است.

این کارگردان جوان که قصد دارد تجربه فیلمسازی و سریالسازی را جدیتر در آینده دنبال کند، درباره علت برعهده گرفتن ساخت خونه یکی میگوید: من در رشته موسیقی فیلم در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کردهام و در این رشته واحدهای کارگردانی را گذراندم. همچنین در یکسال گذشته که برنامهای برای باشگاه پرسپولیس ساختم، نکات زیادی را درباره این حرفه دانستم. ضمن این که در دوران بازیگری نیز تا حد زیادی نسبت به کارگردانی شناخت داشتم و در سالهای اخیر نیز در پشت صحنه به عنوان دستیار و آهنگساز همکاری میکردم. تهرانی علوی ادامه داد: احساس میکردیم این جنس کار جایش در تلویزیون خالی است. نوعی از کمدی که به گذشته ما پیوند میخورد و حال و هوای روزگار قدیمی و دور هم جمع شدن را زنده میکند.

یک سریال شیرین

نیما شاهرخ شاهی بازیگر سینما و تلویزیون نیز درباره علت انتخاب سریال تلویزیونی خونه یکی بیان میکند: این سریال یک تیم خوب و عوامل حرفهای دارد. همه ما کارهای خوب و بد در کارنامه کاریمان داشتهایم اما به نظرم مهم است که بازیگران انتخابهای درستی بویژه در حوزه سریال داشته باشند، زیرا سریالها بیشتر دیده میشوند و عمومیت دارند. وی ادامه میدهد: سریال خونه یکی کاری قابل قبول و شیرین است. محسن تنابنده به عنوان طراح و سرپرست نویسندگان قصه خوبی نوشته است که موقعیتهای آن بهدرستی کنار هم چیده شدهاند. سریالی با یک لوکیشن که هنر نویسنده باعث روایت آن در 13 قسمت شده و کارگردان و بازیگران نیز باید هنر این که به طور جذابی آن را روایت کنند، داشته باشند. وی در پاسخ به این که نقش او در این سریال چقدر بار طنز را به دوش میکشد، توضیح میدهد: من نقش مرد بدشانسی را بازی میکنم که وارد یک خانواده و درگیر ماجراهایی خاص میشود. این نقش به خودی خود طنز نیست. بلکه سریال به طور کلی دارای موقعیتهای اینچنینی است و نقش من به دنبال همین ویژگی در بعضی موقعیتها شیرین و بامزه جلوه میکند.

چالش نقشهای جدی

فریبا نادری، بازیگر سریال خونه یکی نیز میگوید: بیشترین بازی من با نیما شاهرخ شاهی است که نقش همسر سحر را بازی میکند. این زوج به خانهای قدیمی وارد میشوند و به دلایلی مجبور به سکونت در آن هستند. اما روحیاتشان چندان با این خانه و اهالیاش سازگار نیست. کاراکتر سحر نیز کمی عصبانی است و در برخی موقعیت به اصطلاح به هم میریزد و این باعث تضاد او با دیگر شخصیتها در مقاطعی از داستان میشود. وی با اشاره به علت انتخاب این سریال میافزاید: به دلیل این که یکی دو سال گذشته بیشتر در آثار درام بازی کردم، از یک سو در سریال پرستاران و بعد از آن گمشدگان نقشهایی جدی داشتم، تلاش کردم با انتخاب نقش سحر در خونه یکی تا حدی از این فضا فاصله بگیریم. اما انتخاب اصلی من بازی در کارهای درام است زیرا بازیام بیشتر در اینگونه نقشها محک زده میشود. زیرا خودم روحیه شادی دارم و فکر میکنم در نقشهای جدی به دلیل فاصله داشتن از خودم بیشتر به چالش کشیده میشوم.

سریال تلویزیونی خونه یکی برای پخش بعد از ماههای محرم و صفر آماده میشود. تدوین این سریال نیز بتازگی آغاز شده و همزمان با روزهای پایانی تصویربرداری پیش میرود.

رکسانا قهقرایی

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها