با یک عکاس درباره مواجهه غیر منتظره اش با برخی دختران و پسران در عزاداری‌ها حرف زده‌ایم

عشق صددرصدی

یدا... عبدی بیش از سه دهه است که به صورت حرفه‌ای عکاسی می‌کند و عزاداران حسینی طی این سال‌ها بارها سوژه دوربین این عکاس بوده‌اند. در مجموعه عکس‌های عاشورایی این هنرمند می‌توان افرادی را از نسل‌ها و سنین مختلف دید. چنانچه در گزارش نیز خواندید، چندسالی است انتشار عکس‌های دختران و پسرانی که شاید ظاهرشان برای حضور در دسته‌های عزاداری چندان متعارف نباشد اما به عشق سالار شهیدان در آن حضور می‌یابند، مورد توجه قرار می‌گیرد و دست‌به‌دست می‌شود. اما کمتر پیش آمده عبدی از کسانی عکاسی کند که به لحاظ ظاهری چندان متناسب و هماهنگ با عزاداری‌ها نیستند. عبدی درباره این افراد به خبرنگار جام‌جم می‌گوید: علاقه‌ای به عکاسی از این افراد ندارم، چون سبک و سیاق عکس‌های من نمایش لطافت و معنویت در هیات‌های حسینی(ع) است و در ضمن نگرانم مبادا عکاسی از چنین افرادی باعث تبلیغ ظاهرشان شود، اما معتقدم آنها هم صد در صد عاشق امام حسین (ع) هستند.
کد خبر: ۱۱۶۹۹۵۲

این عکاس به اشکها و نالههای عمیق و از ته دل زنانی اشاره میکند که حجاب چندانی ندارند اما در عزاداریهای شرکت میکنند یا درد و داغ پسرانی را متذکر میشود که ظاهری نامتعارف دارند، اما با همه وجود در برگزاری هیاتها و کمک به عزاداران حسینی تلاش کرده و عاشقانه در دستگاه امام حسین(ع) خدمت میکنند.

آنطور که این عکاس میگوید زمانهای زیادی را در هیاتها و تکایا به دنبال سوژه گشته و آنچه از چنین کسانی دیده عشق و معرفت به امام حسین(ع) بوده، نه چیز دیگر. عبدی که بعد از سالها حضور در هیاتهای عزاداری دوستان زیادی بین مداحان و مبلغان دارد، تاکید میکند که باید زبان ارتباط با این نسل را پیدا کرد و توضیح میدهد: بارها به مداحان و مبلغان گفتهام که شما میتوانید با ملایمت و روشنگری توامان به این جوانان آگاهی بدهید و در آنها تغییر ایجاد کنید همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز آنها را پاک توصیف کرده و از معرفت بالقوه آنها سخن گفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها