افزایش مصرف سیگار و قلیان در میان نوجوانان

سلامت دانش‌آموزان دود می‌شود

طرح پیشگیری از مصرف دخانیات در مدارس ناتمام ماند

در حالی که هم اکنون 14درصد مدارس کل کشور در معرض آلودگی به مواد مخدر ، سیگار و الکل قرار داشته و آخرین تحقیقات حاکی از تجربه حداقل یکبار مصرف سیگار 5.3 درصد ، حداقل یکبار مصرف مواد مخدر 0.5 درصد و تجربه حداقل یکبار مصرف الکل 2.1 درصد دانش آموزان کشور است
کد خبر: ۱۱۶۹۱۶
، فعالیتهای ستاد پیشگیری از مصرف دخانیات در مدارس (پاد) که زیر نظر وزیر آموزش و پرورش تشکیل شده بود به گفته مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی این وزارتخانه با گیر افتادن در چرخهای بوروکراسی معیوب سازمان مدیریت ، متوقف شد.
در شرایطی که همه مسوولان از گرایش دانش آموزان به سیگار و مواد مخدر اظهار نگرانی کرده و مرتبا اعلام می کنند که 17.8 درصد دانش آموزان در معرض مصرف سیگار ، 4.6 درصد تا حدود زیادی در معرض مصرف سیگار ، 13.3 درصد در معرض خطر مصرف مواد مخدر و 15.8 درصد در معرض خطر مصرف الکل هستند ، متاسفانه طرحهای پیشگیرانه ای چون ستاد «پاد» که به منظور پیشگیری جدی و عملی از افتادن دانش آموزان در دام سیگار و اعتیاد ، زیر نظر وزیر آموزش و پرورش تشکیل شده بود ، همچون برخی طرحهای دیگر به علت درگیری با مشکلات اعتباری و مالی برای تحقق برنامه های خود، باز ناکام ماند. به گزارش ایسنا این در حالی است که هم اکنون فضای زندگی و محله 7.5 درصد دانش آموزان کاملا ناسالم و فضای زندگی 43.5 درصد دانش آموزان در حد متوسط است ضمن این که شاهدیم قبل از تغییر الگوی مصرف به سمت مواد مخدر شیمیایی ، 95 درصد پسران و 5 درصد دختران آلوده به مواد مخدر سنتی بودند و هم اکنون 30 درصد دختران و 70 درصد پسران مواد مخدر شیمیایی مصرف می کنند. جدای از این موارد ، چندی پیش بود که در خصوص افزایش شیوع «پان» - مخدر خوشبو کننده دهان - بین جوانان و دانش آموزان هشدار داده شد.

اعتباری به ستاد «پاد» آموزش و پرورش اختصاص نیافت

به گزارش وزارت آموزش و پرورش محسن فریدی ، مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی آموزش وپرورش با اعلام این خبر اذعان کرد: یکی از وظایف تشکیل ستاد پیشگیری از استعمال دخانیات (پاد) در محیطهای آموزشی ، جلوگیری از مصرف هر گونه ماده دخانی یا مخدر بوده است که متاسفانه هم اکنون دچار مشکلات اعتباری و مالی برای تحقق برنامه های خود است . وی افزود: به رغم دستور رئیس جمهور تاکنون هیچ اعتباری از سوی سازمان مدیریت به ستاد پاد اختصاص نیافته است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها