شوت سوباسایی قدوس، دنیا را حیرت زده کرد

سامان فوتبال

سامان قدوس شاهکار کرد، این بازیکن تیم‌ملی که ظاهرا همه دنیا او را باور دارند، الا کارلوس کی‌روش، در دیدار با دیژون یک سوپر گل زد تا همه انگشت به دهان بمانند. ضربه شوت او همه را یاد سوباسا در کارتون فوتبالیست‌ها انداخت. او شوت‌هایی می‌زد که بی‌نظیر بود. کات توپ‌هایش به قدری زیاد بود که دروازه‌بان مثلا به سمت چپ می‌رفت، ولی توپ به سمت راست می‌رفت و گل می‌شد.
کد خبر: ۱۱۶۹۱۳۳

کارتون فوتبالیستها، اما واقعی نبود و شوتهای سوباسا هم تخیلی بود چون در دنیای واقعی، خیلی کم اتفاق میافتاد کسی بتواند این شکل گل بزند. اما ضربهای که سامان قدوس شنبهشب وارد دروازه دیژون کرد، مثل همان شوتهای تخیلی سوباسا بود. حتی رسانههای فرانسوی هم در توصیف آن کم آوردهاند. سامان به سمت چپ دروازه شوت زد منتهی توپش از سمت راست دروازه سر در آورد! سامان پیش از این هم گل زیبا زده بود، ولی این گل چیز دیگری بود. بدون شک گل سامان حتی میتواند زیباترین گل سال لوشامپیونه شود چون بسیار زیبا بود. جالب اینجاست پیش از همان مسابقه سامان به عنوان بهترین بازیکن ماه آمیان از دید هواداران انتخاب شده بود و در واقع با این گل شب زیبایش را کاملتر کرد.

واکنش رسانههای فرانسه هم به این گل جالب بود. اکیپ معتبرترین رسانه فرانسه در توصیف این گل نوشت: سومین گل سامان قدوس در لاشامپیونه در حالی وارد دروازه دیژون شد که این گل همه نگاهها را بار دیگر به این ستاره ایرانی جلب کرد. شوتی دیدنی از فاصله 25 متری روی پاس گانسو برزیلی باعث شد تا ورزشگاه خانگی آمیان منفجر و این تیم صاحب بردی دیگر شود. شوت قدوس شگفتانگیز بود. این نشریه بالاترین نمره را هم به سامان داد تا به عنوان بهترین بازیکن زمین هم انتخاب شود. غیر از اکیپ سایر رسانههای اروپایی هم به تعریف و تمجید از سامان پرداختند و در واقع از شوت زیبای او حیرت کرده بودند.

سرمربی آمیان هم پس از مسابقه به تعریف و تمجید از قدوس پرداخت. او گفت: امشب سوالات زیادی از سامان نپرسید چون همه میدانیم او چه قدرت شگفتآوری دارد. قدوس از آن دست بازیکنانی است که با توپ جادو میکند و دیدید که جادوی او روی گل با بهره بردن از همان تواناییهای اعجابآور بود که در خود نهفته دارد. اعتراف میکنم از نمایش هفته قبل او مقابل کان ناامید شدم، اما این بازی به او فرصت دادم تا همان ژست همیشگی خود را داشته باشد و دیدید که جواب داد.

با وجود درخشش بینظیر سامان در یکسال گذشته، کارلوس کیروش به این بازیکن در ترکیب ثابت ایران بازی نمیدهد. اینطور به نظر میآید که دیگر زمان اعتماد به این بازیکن فرا رسیده است. قدوس یک سوپر استار است و بیشک اگر تبدیل به بازیکن محوری تیم ملی شود میتواند در موفقیت ایران و کارهای هجومی تیم نقش کلیدی بازی کند. باید دید آیا کی روش سرانجام به این بازیکن اعتماد میکند یا نه؟

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها