ادامه حواشی یک پرونده 9 ساله برای ستاره پرتغالی

رونالدو در مخمصه

وقتی تابستان امسال کریس رونالدو بعد از 9 سال رئال را ترک کرد و به سمت تورین رفت تا شماره 7 یووه را بر تن کند، همه انتظار داشتند ستاره پرتغالی همچون گذشته در نبرد با چالش‌های جدید پیروز بلامنازع باشد. اما تا اینجای کار اوضاع چندان بر وفق مراد او نبوده است. با گذشت 7 هفته از سری A ایتالیا هنوز تعداد گل‌های رونالدو به اندازه انگشتان یک دست هم نشده است. در لیگ قهرمانان اروپا هم در بازی اول با کارت قرمز داور روبه‌رو شد تا شروعی ناامید کننده در این بازی‌ها داشته باشد. او هنوز نتوانسته بر چالش‌های فوتبالی‌اش غلبه کند که پرونده‌ای حاشیه‌ای بار دیگر نام او را بیش از همیشه در رسانه‌ها مطرح کرد.
کد خبر: ۱۱۶۸۴۸۹

ماجرا از آنجا شروع شد که چند هفته پیش زنی به نام کاترین مایورکا مهاجم یوونتوس را به تعرض جنسی متهم کرد. او که اطلاعاتش را در اختیار روزنامه آلمانی اشپیگل قرار داد، مدعی شد رونالدو سال 2009 در یکی از کلوپهای شهر لاس وگاس آمریکا به او تعرض کرده است. گرچه این مساله به سرعت از سوی رونالدو تکذیب شد، اما حواشی آن همچنان ادامه دارد و هر روز مشکل تازهای برای او به وجود میآورد. همه منتظرند تا هر چه سریعتر ابعاد این پرونده مشخص شود.

اولین ترکش این پرونده جنجالی خود را در فهرست جدید تیم ملی پرتغال نشان داد. او برای بازیهای دوستانه پرتغال در ماههای اکتبر و نوامبر دعوت نشده است و مشخص نیست که چه زمانی به تیم ملی بازخواهد گشت. آنطور که رسانههای پرتغالی گزارش دادهاند، رونالدو به همین دلیل با فدراسیون فوتبال پرتغال به توافق رسیده که تا روشن شدن این موضوع و تمام شدن تحقیقات، به تیم ملی دعوت نشود. البته مسؤولان فدراسیون فوتبال پرتغال ضمن حمایت از رونالدو در قبال این پرونده، اعلام کردهاند که به صداقت و بیگناهی این بازیکن ایمان دارند.

در این میان، باشگاه یوونتوس نیز از بازیکن خود حمایت کرد که البته با حواشی همراه بود. یوونتوس پیش از این هم حمایت خود را در قالب دو پیام کوتاه در توییتر نشان داده بود که البته هرگز روی سایت رسمی باشگاه نرفت. اکنون اما بانوی پیر در سایت باشگاه بیانیهای با این مضمون قرار داده است: کریستیانو رونالدو در ماههای اخیر، رویکرد حرفهای خود و تعهدش نسبت به فوتبال را نشان داده است که مورد تحسین همه اعضای باشگاه قرار گرفته است و اتفاقی که مربوط به ده سال پیش است، نظر آنها را نسبت به او تغییر نمیدهد. در این میان محتوای بیانیه باشگاه یوونتوس با انتقادات زیادی همراه شده است و برخی این باشگاه ایتالیایی را به بیتفاوتی نسبت به این موضوع مهم متهم کرده است.

نگرانی اسپانسرها

در همین حال، پای شرکتهای اسپانسری رونالدو هم به این ماجرا باز شده است. شرکت آمریکایی نایکی که اسپانسر شخصی رونالدوست، با انتشار بیانیهای در این مورد اعلام کرد: ما عمیقا نگران اتهامات آزاردهندهای هستیم که به رونالدو نسبت داده میشود و به پیگیریهای دقیق خود از این وضعیت ادامه خواهیم داد. شرکت رایانهای EA، سازنده بازیهایی از جمله فیفا هم که دیگر اسپانسر شخصی رونالدو است در بیانیهای مشابه که توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس منتشر شده، نوشت: ما شاهد گزارشهای نگرانکنندهای از جزئیات اتهامات علیه کریستیانو رونالدو بودهایم. ما دقیقا اوضاع را زیر نظر داریم چون انتظار داریم آن دسته از ورزشکاران و سفرایی که برای تبلیغ محصولاتمان استفاده میکنیم، به شیوهای رفتار کنند که مطابق با ارزشهای تعریف شده توسط شرکت EA است. بعد از این بیانیه، این شرکت تصویر رونالدو را از کاورهای تبلیغاتی بازی FIFA19
پاک کرد.

همزمان با این اتفاقات، وکلای مایورکا پنجشنبه گذشته در یک نشست خبری اعلام کردند که آنها میتوانند بخشهایی کلیدی از مدارکی که جرم رونالدو را اثبات میکند، منتشر کنند. طبق ادعای آنها، رونالدو یک سال پس از تجاوز به مایورکا برای منصرف کردن او از شکایتش علیه این بازیکن، به او 375 هزار دلار به عنوان حقالسکوت پرداخته است که این موضوع هرگز علنی نشده است. در مقابل نیز مارکا گزارش داد که رونالدو برای پیگیری این پرونده دیوید چسنوف، وکیل مشهور آمریکایی را استخدام کرده است.
چسنوف سابقه وکالت پرونده افراد مشهوری چون مایک تایسون، شکیل اونیل و آندره آغاسی را در کارنامه دارد.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها