بیشتر خانم‌ها برای اطمینان از داشتن پوست خوب تلاش می‌کنند محصولات آرایشی و بهداشتی گران‌قیمت تهیه کنند غافل از این‌که برخی کارها و عادت‌های روزانه آنها می‌تواند تاثیرات منفی بر پوست‌شان داشته باشد. تعدادی از این عادت‌های تاثیرگذار بر پوست را در ادامه می‌خوانید:
کد خبر: ۱۱۶۸۳۳۴

شست‌و‌شوی زیاد: شستن هر روز صورت با شوینده‌ها در محیط طبیعی پوست تداخل ایجاد می‌کند و باعث کاهش ایمنی پوست و خشکی آن می‌شود. خشکی پوست یکی از دلایل اصلی بروز چین و چروک در پوست است.

خوابیدن به‌رو: قرار دادن صورت روی بالش علاوه بر این‌که با فشار وارد کردن به پوست به آن آسیب می‌رساند، مانع گردش خون طبیعی و رسیدن اکسیژن لازم به پوست در طول شب می‌شود.

سیگار کشیدن: نیکوتین پوست را خشک می‌کند، بنابراین سیگارکشیدن نمی‌تواند با جوان ماندن پوست سازگاری داشته باشد.

افراط در استفاده از مواد آرایشی: وجود یک لایه ضخیم از مواد آرایشی روی صورت در تمام طول روز مانع تنفس پوست می‌شود. بنابراین در طول روز باید مواد آرایشی کمی روی پوست قرار بگیرد. همچنین مواد آرایشی باید به شیوه درستی روی پوست قرار بگیرد تا موجب کشیده شدن زیاد پوست نشود.

صرف زمان زیاد مقابل صفحات نمایشگر: با صرف زمان زیاد مقابل صفحات نمایشگر، گردن نخستین بخشی است که آسیب می‌بیند. ایجاد چین و چروک در مرز بین چانه و گردن یکی از این آسیب‌هاست. هنگام کار با این ابزارها سعی کنید زاویه مناسب میان گردن و چانه را حفظ کنید.

نشستن نزدیک وسایل گرمایشی: در فصل سرما وسایل گرمایشی می‌تواند به پوست آسیب برساند. وسایل گرمایشی با خشک کردن پوست باعث پیری زودرس آن می‌شود. نوشیدن آب کافی و استفاده از مرطوب‌کننده‌ها می‌تواند کمک‌کننده باشد.

دوش آب داغ: آب داغ چربی‌های ضروری پوست را از بین می‌برد و خواص محافظتی پوست را کاهش می‌دهد. این عوامل به پیری زودرس پوست منجر می‌شود. دمای آب نباید از 37 درجه سانتی‌گراد بیشتر باشد.

منبع: ba-bamail.com

یاسمین مشرف

مترجم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها