وزیر کشور با بیان اینکه قطعا جامعه کشش و توان افزایش قیمت خودرو را ندارد، گفت: باید مکانیزمی به کار رود که قیمت نهایی تولید خودرو کاهش یافته و به کیفیت آن افزوده شود.
کد خبر: ۱۱۶۷۹۹۲
رحمانی فضلی: قطعا جامعه کشش و توان افزایش قیمت خودرو را ندارد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیرکشور در جلسه مشترک با صنایع خودروسازی و واحدهای قطعه ساز در سخنانی اظهار داشت: در این شرایط اقتصادی همه ما علیرغم اشکالات ساختاری که در بخش تولید و اقتصاد داریم، باید درک درست و متقابلی از منافع و مصالح ملی داشته باشیم.

وی با اشاره به انحصار در تعرفه، سرمایه اولیه و سایر امتیازات دیگر که در اختیار خودروسازان قرار دارد، افزود: اکنون که با مسائلی در حوزه صنعت خودروسازی و قطعه سازی روبرو هستیم که بیشتر در حوزه ستاختاری می باشد و باید به دنبال یک راه حل متعادل باشیم تا هم از تولید حمایت شود و هم از مصرف کننده.

وزیر کشور تاکید کرد: مردم چون انقلاب و کشورشان را دوست داشته و به آن اعتقاد دارند، در حال حاضر این شرایط را تحمل می‌کنند. در این شرایط باید برنامه‌ریزی ها به گونه ای باشد که تغییرات اساسی در ساختارها بدهیم و مشکلات مردم به سرعت حل و فصل شود.

رحمانی فضلی درباره اینکه گفته می‌شود دولت از افزایش نرخ ارز به دنبال کسب درآمد بوده است ضمن رد این موضوع، گفت: برای ما حفظ انقلاب، بسیار مهم تر از این مسائل است. لذا دولت به هیچ وجه به دنبال این موضوع نبوده است و راهکارهای بهتری برای کسب درآمد دولت وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر دولت، مردم، تولیدکنندگان و تجار درک متقابلی از یکدیگر نداشته باشند، کشور اداره نمی‌شود و به همین خاطر همه ارکان نظام باید در مسائل، درک متقابل داشته باشند.

وزیر کشور با اشاره به برخی سخنان و پیشنهادات مدیران صنایع خودروسازی مبنی بر افزایش قیمت خودرو، گفت: قطعا جامعه کشش و توان افزایش قیمت خودرو را ندارد. بنابراین باید مکانیزمی به کار رود که قیمت نهایی تولید خودرو کاهش یافته و به کیفیت آن افزوده شود.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه باید درک درست از منافع ملی داشته باشیم، افزود: اگر فهم مشترک بین دولت، مردم، تولید کننده و تجار ایجاد نشود، نمی‌توانیم به مشکلات فائق بیاییم. بنابراین ایجاد این فهم مشترک امری ضروری است.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات صنعت خودرو و سایر بخش ها باید راه حل های تعادلی بیابیم، تصریح کرد: پایه های اول امنیت کشور اقتصاد است، لذا ثبات و امنیت جامعه را باید حفظ کنیم. مدیران در چارچوب اختیار قانونی، حداکثر توان خود را برای حل مشکل صنعت خودروسازی به کار گیرند و باید همه کمک کنیم تا از این شرایط عبورنمائیم.

وزیر کشور از ارائه پیشنهادات و مشکلات مطرح شده در این جلسه به رئیس جمهوری و پیگیری این مسائل در جلسات ستاد اقتصادی دولت خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها