واکنش آمانو به اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی:

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هر اطلاعات دریافتی را معتبر تلقی نمی‌کند

صباح زنگنه در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین مطرح کرد:

فرار نتانیاهو از اتهام رشوه‌خواری و فساد با حمله به ایران در سازمان ملل

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه نتانیاهو در داخل رژیم صهیونیستی با مشکلات فراوانی از جمله اتهام به فساد مالی و رشوه‌خواری روبرو است گفت: او با طرح اتهام علیه ایران به دنبال نجات از این مشکلات است.
کد خبر: ۱۱۶۷۱۷۲
فرار نتانیاهو از اتهام رشوه‌خواری و فساد با حمله به ایران در سازمان ملل

سیدصباح زنگنه کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم آنلاین در خصوص بررسی اتهام‌زنی اخیر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل برعلیه ایران با اشاره به اینکه نتانیاهو و همسرش در داخل رژیم صهیونیستی با مشکلات فراوانی از جمله اتهام به فساد مالی و رشوه‌خواری روبرو هستند اظهار کرد: او با طرح اتهامات برعلیه ایران در سازمان ملل به دنبال مفری برای نجات از این مشکلات می‌گردد.


زنگنه با بیان نتانیاهو ایجاد یک مسئله خارجی را راه‌حل فرار از مشکلات داخلی خود و رژیم‌صهیونستی می‌داند خاطرنشان کرد: او از طرف دیگر با طرح این اتهامات می‌خواهد توجه جهانی را از این رژیم به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دارندگان سلاح‌های هسته‌ای که تا به‌حال به عهدنامه منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای نپیوسته است منحرف کند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین متهمان داشتن سلاح هسته‌ای در حالی جمهوری اسلامی ایران را متهم به داشتن این سلاح‌ها می‌کند که ایران به عنوان یک کشور مقتدر در منطقه دارای مبانی فکری و اصول استراتژیکی است که هیچ‌گاه اجازه تولید سلاح هسته‌ای را به آن نمی‌دهد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با تاکید براینکه اتهامات نتانیاهو برعلیه ایران محلی از اعراب نخواهد داشت خاطرنشان کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی محلی است که صلاحیت اظهارنظر در خصوص این مسائل را دارد و این سازمان هم در حال همکاری با جمهوری اسلامی ایران است.

وی همچنین اظهار کرد: نتانیاهو در شرایط فعلی سعی دارد از فرصت حضور ترامپ در سمت ریاست جمهوری ایالات متحده حداکثر استفاده را برای مرتفع کردن مسائل خود ببرد.

زنگنه با تاکید براینکه اتهامات مطرح شده توسط نتانیاهو عملاً هیچ تأثیری در موضوع هسته‌ای ایران ندارد اظهار کرد: این نوع از ادعاها باید از کانال رسمی مطرح شود و کانال رسمی آن‌هم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که پاسخ خود به این ادعاها را بارها اعلام کرده‌ است.

وی تاکید کرد: این نوع اتهامات نتانیاهو برعلیه ایران برای ایجاد فضاسازی تبلیغاتی در داخل رژیم و همچنین جذب مخاطبان آمریکایی حامی او انجام می‌شود و الا این ادبیات هیچ‌گاه در سطح جامعه جهانی تأثیری نداشته است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در خصوص واکنش جهانی به اطلاعات مطرح شده در سخنرانی نتانیاهو در سازمان ملل اظهار کرد: به نظر می‌رسد عکس‌هایی که نتانیاهو ارائه کرده برای مورد تمسخر قرار گرفتن او کافی بود و جامعه جهانی هم متوجه شده است که نباید به حرف یک آدم دروغ‌گو گوش کند، به نظر می‌رسد جهان هم از تکرار این دروغ‌ها خسته شده باشد و قطعاً گوش به این حرف‌ها نخواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها