در پیام فرمانده کل سپاه به مناسبت شهادت «طاها اقدامی» تاکید شد:

همچون صاعقه ای ویرانگر بر سر دشمنان فرود خواهیم آمد

نماینده مردم ماهشهر در گفتگو با جام حم آنلاین؛

خوزستان را باید به عنوان قلب تپنده کشور مورد توجه قرار داد

گلمرادی گفت: خوزستان را باید متفاوت از دیگر استان ها به عنوان قلب تپنده کشور مورد توجه قرار داد. چون منافع ملت از این مسیر استان تامین می شود.
کد خبر: ۱۱۶۶۹۹۶
خوزستان را باید به عنوان قلب تپنده کشور مورد توجه قرار داد

به گزارش جام جم آنلاین، علی گلمرادی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه
استان خوزستان از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است که می تواند مورد استفاده ای کشور قرار گیرد، افزود: البته این ظرفیت ها مورد طمع دشمنان است. لذا شرایط خاص استان خوزستان ایجاب می کند که نهادهای سیاسی شامل دولت و مجلس در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و عمرانی توجه ویژه ای به این بخش نمایند تا دشمن از فرصت کم توجهی به استان استفاده نکند و ما شاهد اتفاقات ناگواری هم چون حادثه تروریستی اهواز نباشیم.

عضو مجمع نمایدگان استان خوزستان گفت: ما به عنوان مسئولین خوزستان نیازمند توجه مسئولین بالادستی هستیم تا توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان دیده شود تا با مشکل مواجه نشویم.

وی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم که در استان خوزستان به راحتی بین قومیت ها به تفرقه دامن زده شود. چون با این ترفند دشمنان می توانند به اقتصاد کشور آسیب وارد نمایند و باعث فرار سرمایه ها و رکود در کشور شوند.

گلمرادی گفت: خوزستان نقطه مطلوبی برای دشمنان است تا از این مسیر آسیب به کشور وارد کنند. به همین دلیل تاکید داریم که باید مسئولین سیاسی کشور به این استان توجه ویژه نمایند.

عضو مجمع نمایدگان استان خوزستان با تاکید بر اینکه با توجه به ظرفیت هایی موجود تا الان توجهی به این استان نشده، یادآور شد: ما در بحث مدیریت اجرایی کشور دچار مشکل هستیم و ساختار مدیریتی استان خوزستان هم از این روند مستثنا نیست. لذا تا زمانی که ساختارهای مدیریتی کشور اصلاح نشود و بر اساس آن فرایندهای کاری هم اصلاح نشود چنین مشکلاتی را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: خوزستان هم مطابق دیگر نقاط کشور نیازمند توجه است. اما این تفاوت را قائل باشیم که خیلی از مسئولین سیاسی کشور در نهادها سیاسی دولت و مجلس این استان را مشابه سایر استان‌ها می‌بیند، غافل از اینکه اگر خوزستان زمین بخورد، ناکارآمد شود و ظرفیت‌های استان خوب مدیریت نشوند، این سوء مدیریت ها آثارش به شدت در سایر استان ها پدیدار خواهد شد.

گلمرادی تاکید کرد: ثروت آفرینی و درآمد زایی کشور در خوزستان شکل می گیرد در واقع منابع زیرزمینی، در بحث نفت و گاز که اتکای بودجه کشور از این استان استخراج می شود، منابع آبی متعددی که زمین های مستعد برای توسعه کشاورزی و اشتغال زایی را فراهم کرده در استان خوزستان است و بزرگترین پایانه حمل و نقل کشور در این استان شکل گرفته، لذا با توجه به این ظرفیت‌ها، اگر استان خوزستان به عنوان پایگاه اقتصادی، صنعت و تجارت کشور، مورد توجه ویژه قرار گیرد قطعا کل کشور از آن منتفع خواهد شد.

وی در مورد ایجاد خطرات امنیتی برای استان خوزستان گفت: نگاه داشتن سرمایه های فکری این استان یک ضرورت است. امروز استان خوزستان به خاطر پدیده ریزگردها، مختل شدن کشاورزی به خاطر سوء مدیریت در منابع آب کشور و تغییرات اقلیمی و گرمای بیش از حد و بحث بیکاری با مهاجرت سرمایه های فکری استان مواجه شده که جایگزین این نخبگان، افرادی شدند که از نقاط مختلف کشور به امید اشتغال و کار با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی این بخش، به استان ورود کرده اند، بر این مبنا یک جابجایی جمعیتی صورت گرفته و افراد ضعیف هم برای گذراندن زندگی خود تن به هر کاری می دهند که یکی از انها ایجاد مشکلات امنیتی است.

عضو کمیسیون انرژی عامل دیگر در خصوص ایجاد مشکلات امنیتی از سوی دشمنان را تفرقه میان قومیت ها دانست و افزود: خوزستان به دلیل مرزی بودن و تنوع قومیت ها با فرهنگ های متنوع، مورد توجه ویژه دشمنان است. لذا باید خوزستان را باید با نگاه ملی اداره کرد و نگوییم که این استان می تواند مشابه دیگر استان ها نگاه شود و بودجه و امکانات به یک میزان دیده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها