قدیم‌ترها که خیلی خبری از مبلمان در خانه‌ها نبود، یکی از کارهایی که بیشتر خانم‌های خانه و البته به کمک همسر به فکر آن می‌افتادند، شستن فرش‌ها بود تا گرد و خاک و کثیفی را از آن پاک کنند، اما با پیدا شدن سر و کله مبلمان‌های مختلف، دغدغه‌ها هم بیشتر شده و تمیز کردن و شست‌وشوی آنها هم مزید بر علت شده است.
کد خبر: ۱۱۶۲۱۴۰

بعضی خانوادهها مبلها را برای شستوشو به مراکز مخصوص تحویل میدهند اما بعضی هم ترجیح میدهند خودشان دست به کار شوند و آستینها را بالا بزنند و کمی هم در هزینههای خانواده صرفهجویی کنند، اما مبلمان خانه و لکههایی را که روی آنها میریزند چگونه تمیز کنیم؟

قبل از هر اقدامی ابتدا باید جنس مبلمان را مشخص کنید تا بدانید چگونه آن را تمیز کنید. جنس مبلمان معمولا در برچسبی که روی آن چسبانده میشود، مشخص شده است.

اگر روی برچسب W حک شده یعنی این جنس را فقط با آب بشویید. اگر X حک شده یعنی آن را فقط با جارو تمیز کنید و نیاز به شستوشو نیست. اگر SW روی برچسب نوشته شده یعنی میتوانید از آب یا در صورت تمایل از پاککننده استفاده کنید. در صورتی که حرف S نوشته شده باشد باید مبل را فقط با مواد پاککننده بشویید.

بعد از آن، کوسنها را برداشته و گوشه و کنارها و درزهای مبل را با یک برس کوچک تمیز کنید. زبالههایی که در درزها ریخته، بردارید. برای تمیزکردن پارچه مبل از یک پارچه یا حوله سفید استفاده کنید زیرا پارچهها و اسفنجهای رنگی ممکن است رنگ خود را به پارچه مبل منتقل کنند.

لکهبری از مبلمان پارچهای

یکی از بهترین راهها برای از بین بردن لکههای ایجاد شده روی مبل، استفاده از محلولی دستساز است. قبل از هر کار، ابتدا با جاروبرقی خاکهای مبل را بگیرید. یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با سرکه سفید، جوش شیرین و آب گرم ترکیب کنید. ترکیب جوش شیرین و سرکه معجزه میکند و سختترین لکهها را هم از بین میبرد. سپس پارچهای مرطوب را به این محلول آغشته کرده و روی لکه بکشید. از زیاد کشیدن روی پارچه خودداری کنید، زیرا ممکن است بافت و رنگ پارچه آسیب ببیند.

فقط قبل از استفاده، این محلول را روی گوشهای از پارچه مبل امتحان کنید تا مطمئن شوید رنگ پارچه را از بین نمیبرد. پس از تمیز کردن، با پارچهای مرطوب، روی آن ناحیه را تمیز کنید تا اثری از محلول شستوشو نماند. آنگاه با پارچهای خشک، رطوبت آن را بگیرید تا به مرور خشک شود.

لکهبری مبلمان چرمی

شستوشوی مبلمان چرمی کمی با مبلمان پارچهای متفاوت است. قبل از شروع شستوشو، ابتدا آن را گردگیری کنید تا کثیفیها روی سطح مبل پخش نشود. سپس مبل را با برس نرم جاروبرقی تمیز کنید اما این کار را محکم انجام ندهید تا روی چرم را نخراشد. بعد روی آن را چک کنید تا در صورت وجود لکه، آن را با دستمال مرطوب تمیز کنید. اگر لکه سختی روی چرم مبل ریخته باشد، آن را به آرامی با صابون بشویید اما آب زیادی به کار نبرید.

لکه زردی سیگار یا رد سوختگی

برای از بین بردن زردی ناشی از افتادن آتش سیگار روی پارچه مبل یا رد سوختگی میتوان یک حبه قند را روی لکه بمالید و تا جایی ادامه دهید که لکه از بین برود. چنین لکههایی را روی الیاف مصنوعی میتوانید با آبلیمو پاک کنید. برای از بین بردن این لکهها همچنین میتوانید از محلول آب اکسیژنه استفاده کنید.

از بین بردن لکه جوهر خودکار

یکی از معمولترین لکههایی که روی مبلها ایجاد میشود، لکههای ناشی از جوهر خودکار است. برای از بین بردن آن ابتدا پارچه مبل را خیس کرده، نمک روی آن ریخته و با پنبه آن را تمیز کنید. علاوه بر این میتوانید از ترکیب آمونیاک و گلیسیرین استفاده کنید و پس از آن مبل را با آب و پودر دستی بشویید.

منبع: home

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها