شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان به نقل از منابع آگاه اعلام کردند که کره‌شمالی با ارسال نامه ای برای وزیر خارجه آمریکا، درباره شکست مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای به وی هشدار داده است.
کد خبر: ۱۱۶۱۶۱۷
هشدار کره‌شمالی به آمریکا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، منابع آگاه اعلام کردند که کره شمالی با ارسال نامه‌ ای به «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا، به وی هشدار داد که گفتگوهای خلع سلاح اتمی باز هم در معرض خطر قرار گرفته و ممکن است با شکست مواجه شود.

به گزارش این شبکه تلویزیونی، ۳ منبع آگاه به مسائل کره شمالی و خلع سلاح هسته ای اعلام کردند در نامه مذکور تاکید شده است که به نظر کره شمالی به این شکل دیگر نمی توان فرآیند گفتگو با واشنگتن را پیش بُرد؛ زیرا آمریکا تا کنون آماده برداشتن گام های مؤثری در راستای امضای معاهده صلح نیست.

منابع آگاه نیز ساعاتی پیش در این راستا ادعا کردند که لغو سفر هفته گذشته مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به پیونگ‌یانگ بی‌دلیل نبوده و این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که وی نامه‌ای خصمانه از جانب «کیم یونگ چول» رئیس کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی دریافت کرده بود!

البته محتوای این نامه که ظاهراً جمعه گذشته به دست پمپئو رسیده مشخص نیست حال‌آنکه ادعا می‌شود به قدری خصمانه بوده که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را وادار کرده با اذعان به عدم پیشرفت در مذاکرات واشنگتن-پیونگ‌یانگ، سفر پمپئو به کره شمالی را لغو کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها