میوه و سبزیجات را جایگزین تنقلات شور و شیرین کنید

فست‌فودها هرگز سیرتان نمی‌کنند!

مصرف غذاهای آماده و فست‌فودها و تنقلاتی مثل چیپس از علت‌های گرسنگی‌های کاذب به شمار می‌رود.
کد خبر: ۱۱۶۱۴۲۷

دکتر سید ضیاءالدین مظهری، متخصص تغذیه و رژیمدرمانی در مورد تفاوت بین گرسنگی و اشتها توضیح داد: گرسنگی یک منشأ فیزیولوژیک دارد، یعنی بر اثر کاهش قندخون بهوجود میآید و از نشانههای آن میتوان به ضعف و بیحالی و خستگی اشاره کرد، اما اشتها منشأ روانی دارد و تمایل به خوردن غذایی خاص است.

وی تصریح کرد: شکی وجود ندارد که پرخوری باعث چاقی میشود و چاقی هم دیابت، سرطان و سکته را در پی خواهد داشت، پس باید جلوی ورود کالری اضافه به بدن گرفته شود.

در واقع، با زیاد کردن وعدههای غذایی با حجم کنترل شده، فرصت گرسنگی شدید برای بدن ایجاد نمیشود. ضمن اینکه باید فواصل این وعدهها و میانوعدهها هم منظم باشد. در ضمن بهتر است غذا را خوب بجوید و با آرامش بخورید.

وی در توضیح اینکه فستفودها چگونه گرسنگی کاذب بهوجود میآورند، اظهار کرد: وقتی فردی، یک بسته چیپس ۵۰ یا ۷۰ گرمی را میخورد چیزی حدود۷۰۰ کیلوکالری یعنی معادل یکسوم یا نصف کالری موردنیاز روزانه یک مرد یا زن بالغ را گرفته ولی سیر نشده است، اما وارد کردن میوه و سبزی به رژیم غذایی از احساس گرسنگی کم میکند و در عین حال به دلیل کمکالری بودن، به کاهش وزن هم
کمک میکند.

دکتر مظهری تصریح کرد: مصرف شیر و لبنیات، نان و غلات، سبزی و صیفی و میوه، تخممرغ و گوشتهای قرمز و سفید به حد تعادل باید در رژیم غذایی افراد باشد، البته بهتر است میوه و سبزیجات در وعدههای مختلف غذایی زیادتر شوند چون این گروه کالری کمتری دارند./ فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها