آنها که 46 سال پیش هم اخبار گردشگری ایران را رصد می‌کردند، شاید یادشان بیاید یک گروه گردشگر فرانسوی که خود را با موتورسیکلت، از پاریس به ایران و سپس اصفهان رساندند و خاطره سفر خود را در این سرزمین به جای گذاشتند؛ خاطره‌ای که امروز دوباره با ورود یک گروه دیگر از گردشگران موتور سوار فرانسوی تجدید شده است.
کد خبر: ۱۱۵۸۳۹۲

این گردشگران از مرز بازرگان وارد کشورمان شدند و اکنون با موتورهایشان در حال گشت و گذار در استانها و شهرها و روستاهای مسیری هستند که قرار است آنها را تا مرکز ایران و نصف جهان برساند. گردشگران فرانسوی بیش از 30 نفرند و با 20 موتورسیکلت به ایران آمدهاند. یکی از این گردشگران به سایت چمدان گفته: «ایران شهرهای بسیار زیبایی دارد و ما برای دیدن آنها این سفر را آغاز کردهایم. ما از پاریس حرکت کردیم و از کشورهای آلمان، اتریش، مجارستان، رومانی، بلغارستان و ترکیه عبور کردیم تا به ایران برسیم و در نهایت به مقصد سفرمان یعنی اصفهان برویم. در این میان از برخی شهرهای ایران همانند رشت و تهران نیز بازدید میکنیم.»

این جهانگردان که تصویر پرچم کشورهای مختلف بر روی موتورسیکلتهایشان نقش بسته، برای اولین بار است که به ایران میآیند. تاکنون فقط وصف ایران و زیباییهایش را شنیده بودند و اینکه قرار است این زیباییها را به چشم ببینند.

گردشگران فرانسوی سال 2017 دومین رتبه از نظر بیشترین هزینهکرد در مقاصد گردشگری خارجی را داشتهاند، با 41 میلیارد دلار و البته پس از گردشگران آلمانی که در سال گذشته ۸۴ میلیارد دلار هزینه سفرهایشان کردهاند. فرانسه یکی از کشورهایی است که بیشترین ورودی گردشگر در بین کشورهای اروپایی به کشورمان را دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها