رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، همراهی نکردن تیم اقتصادی دولت با وزارت بهداشت را یکی از دلایل بروز مشکل در مسیر اجرای طرح تحول سلامت دانست.
کد خبر: ۱۱۵۷۷۱۶

به گزارش مهر، حسینعلی شهریاری با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در دولت یازدهم، افزود: هدف این طرح حمایت از محرومان و اقشار آسیبپذیر جامعه بود که بتوانند با داشتن دفترچه به بیمارستانهای دولتی مراجعه کنند و خوشبختانه در سه سال اول اجرا با تخصیص منابع مالی که برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده بود، شاهد رضایتمندی مردم از اجرای طرح تحول سلامت بودیم.

شهریاری ادامه داد: اما اشکالی که در مسیر اجرای این طرح به وجود آمد این است که تیم اقتصادی دولت با وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت نهتنها همراهی نکرد، بلکه بعضا شاهد کارشکنی آنها نیز بودیم به طوری که منابع لازم را در اختیار وزارت بهداشت و بیمه سلامت قرار ندادند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: تنها چیزی که در حوزه سلامت برای مردم محروم و اقشار آسیبپذیر قابل لمس بود، بیمه سلامت ایرانیان بود که به نظر بنده حتی میشد با آن بهرهبرداری سیاسی داشت، اما بعد از انتخابات و به علت کمبود منابع، این بیمه دچار مشکل شده است.

شهریاری در عین حال مشکل اصلی در حوزه سلامت را نحوه هزینه کرد منابع عنوان کرد و گفت: البته منابع مالی حوزه سلامت با توجه به منابع مالی دولت خیلی کم نیست، بلکه باید بدرستی مدیریت و هزینه شود.

وی با اشاره به اقدامات مجلس در راستای تامین منابع مالی بیمه سلامت افزود: ما ۴۷۵۰ میلیارد تومان اوراق برای بیمه سلامت تصویب کردیم که تاکنون فقط هزار میلیارد آن تخصیص داده شده است که البته اوراق در حوزه سلامت کارساز نیست و مشتری ندارد.

شهریاری از مدیران سازمان بیمه سلامت، خواستار نظارت جدیتر بر هزینه کرد منابع مالی شد و گفت: وقتی نسخهها الکترونیکی شود میتوان بر ویزیت پزشکان نیز نظارت داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها