آمارها نشان می‌دهد محبوب‌ترین دستگاه دیجیتالی در میان کودکان، تبلت است.
کد خبر: ۱۱۵۵۸۲۲

بیش از 90 درصد کودکان زیر ده سال برای انجام بازیهای روی دستگاههای همراه، گوش دادن به داستان یا دیدن برنامههای مناسب سن خود از این دستگاهها استفاده میکنند. این در حالی است که در دنیای بزرگسالها تبلتها به فراموشی نزدیک شده و تعداد کاربرانشان کمتر میشود. این دستگاهها به دلیل صفحه بزرگتر وسیله مناسبتری برای کودکان هستند تا گوشیهای هوشمند، اما مشکل این است تبلتهایی که برای کودکان ساخته میشود معمولا بیکیفیت است و فقط جیب والدین را خالی میکند، پس شاید انتخاب بین تبلتهای معمولی راحتتر باشد.

راند اول

طبق روال معمول نبض بازار در این شماره هم سراغ سه گزینه برای بررسی رفتهایم. اولین گزینه از شرکت سامسونگ است. سری گلکسی تب سامسونگ که یکی از قدیمیترین تولیدکنندگان تبلت به حساب میآید با تبلت گلکسی تب A 8.0 به این رقابت آمده است. این تبلت از تراشه QualcommAPQ8016 استفاده میکند و 1.5 گیگابایت رم و 16گیگابایت حافظه داخلی دارد. همچنین میتوانید تا 128گیگابایت حافظه داخلی نیز به این دستگاه اضافه کنید. این تبلت 313 گرم وزن دارد. وزنی که به نظر ناچیز است، اما زمانی که قرار باشد توسط کودکانتان مورد استفاده قرار بگیرد، اهمیت بالایی پیدا میکند. صفحهنمایش گلکسی تب A 8.0 همانطور که در نامش مشخص است 8 اینچی بوده و تراکم پیکسل آن 160پیکسل بر اینچ است که با توجه به استانداردهای موجود چنگی به دل نمیزند.

راند دوم

تبلت انتخابی بعدی ما Yoga Tab 3 8.0 است. این دستگاه نیز صفحه نمایش 8 اینچی دارد، اما تراکم پیکسل آن 189پیکسل بر اینچ است که نسبت به رقیبش چشمگیرتر است. نسبت تصویر در این تبلت 16 به 10 است که نسبت استانداردتری در مقایسه با 3 به 4 سامسونگ است. تراشه به کار رفته در این دستگاه Qualcomm MSM8909 است و از یک گیگابایت رم و 16گیگابایت حافظه داخلی استفاده میکند. باتری این دستگاه 6200میلیآمپر ساعت است که در برابر باتری 4200میلیآمپر ساعت تبلت سامسونگ به مراتب بهتر است. معمولا نباید چندان روی دوربین تبلتها چندان حساب کرد، اما باز هم با این وجود یوگا تب بهتر از سامسونگ بوده و از یکدوربین 8 مگاپیکسلی در برابر یک دوربین 5مگاپیکسلی استفاده میکند. یوگا تب 472گرم وزن دارد که یک نکته منفی است.

راند آخر

گزینه سوم این مقایسه، یعنی ZenPad 3 شرکت ایسوس مانند دو رقیب قبلی باز هم از یک صفحهنمایش 8 اینچی استفاده میکند. این همانجایی است که ZenPad اولین برتری خود را به رخ دیگر رقبا میکشد، چراکه تراکم پیکسل در این دستگاه 320 پیکسل براینچ است.

دوربین دستگاه نیز 8 مگاپیکسل است و در کنار یوگا تب قرار میگیرد. 320 گرم وزن، کار را برای رقابت از قبل هم سختتر میکند، اما تراشه اسنپدراگون 650 دیگر برگ برنده زنپد 3 است و در کنار آن 4گیگابایت رم و 32گیگابایت حافظه داخلی وجود دارد که تیر خلاصی بر پیکر دو دستگاه دیگر به حساب میآید.

آرش جهانگیری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها