گزارش جام‌جم از شهادت 11 نیروی سپاه و بسیج در حادثه تروریستی استان کردستان

پرواز در مرز مریوان

در پی حمله اشرار و تروریست‌های ضد انقلاب و انفجار زاغه مهمات پاسگاه مرکزی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه در روستای دری منطقه مریوان استان کردستان، 11 نفر از نیروهای سپاه به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۱۱۵۴۷۸۰

بر اساس اطلاعیه روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا در این درگیری تعدادی از تروریستها به هلاکت رسیدند و تعدادی نیز زخمی و متواری شدند.

در این اطلاعیه با اشاره به اشراف اطلاعاتی و آمادگیهای رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) و سایر نیروهای امنیتی و دفاعی کشور برای مقابله با توطئههای دشمنان تاکید شده است: گروهکهای تروریستی و ضدانقلاب و حامیان آنان که فاقد هرگونه پایگاهی نزد ملت ایران به ویژه مردم فهیم و انقلابی کردستان هستند، در انتظار انتقام سخت و مهلک رزمندگان شجاع و فداکار اسلام نسبت به این جنایت باشند.

تعقیب تروریستها در منطقه مرزی

سردار محمدحسین رجبی، فرمانده سپاه بیتالمقدس کردستان در خصوص این حمله تروریستی به خبرگزاری صداوسیما گفت: اکنون نیروهای سپاه در تعقیب تروریستها هستند و در دو هفته گذشته تعدادی از فرماندهان ارشد آنها را به هلاکت رساندیم.

حسین خوشاقبال، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار کردستان هم اظهار کرد: نیروهای سپاهی هماکنون به دنبال مهاجمین هستند تا با سرکوب سخت آنان نشان دهند که مدافع نظام و آب و خاک هستند.

اگرچه در اطلاعیه روابط عمومی قرارگاه حمزه، تعداد شهدای این حادثه تروریستی ده نفر اعلام شده بودند اما مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کردستان، تعداد شهیدان این حادثه تروریستی را 11 نفر و تعداد زخمیها را نیز هشت نفر اعلام کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شفیعی فرماندار مریوان نیز با تأیید شهادت 11 نفر در درگیری با گروهکهای تروریستی در مریوان گفت: این درگیری در پایگاه بسیج روستای «دری» اتفاق افتاده است. وی افزود: تعدادی از شهدا بسیجی و تعدادی هم رسمی سپاه هستند.

جزئیات حادثه

فرماندار مریوان درباره جزئیات این حادثه تروریستی به فارس گفت: بامداد دیروز تعدادی از افراد تروریست ضدانقلاب گروهک تروریستی پژاک به پایگاه دری از توابع شهرستان مریوان با شلیک از راه دور حمله کردند که انفجار از راه دور این گروهک موجب انفجار زاغه مهمات شده و متأسفانه طی این انفجار 11 نفر از نیروهای سپاهی و بسیجی بومی استان کردستان شهید و هشت نفر زخمی شدند. وی با بیان اینکه تعدادی از اعضای این گروهک تروریستی نیز به هلاکت رسیده و تعدادی زخمی شدند، اضافه کرد: به دلیل سوقالجیشی بودن منطقه هنوز آمار دقیق کشتهها و زخمیهای گروهک تروریستی پژاک در دست نیست، اما بزودی اطلاعرسانی خواهد شد.

فرماندار مریوان خاطرنشان کرد: تعدادی از این گروهک نیز بعد از درگیری متواری شدند که جست وجو برای یافتن آنها از سوی نیروهای نظامی در منطقه به طور جدی در حال انجام است. شفیعی درباره شهدای این حادثه نیز گفت: تمامی این شهدا بومی، کرد و اهل سنت هستند که برای دفاع از کیان اسلامی و مردم در این پایگاه خدمت میکردند.

تشییع پیکر شهدا

پیکر مطهر شهدای مریوان که هشت نفر از آنان بومی شهرستان مریوان و سه شهید دیگر از شهروندان قروهای بودند با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان لشکری و کشوری از میدان جهاد تا گلزار شهدای مریوان تشییع شدند.

براساس این گزارش شهدای بومی مریوان در گلزار این شهر به خاک سپرده و شهدای قروه نیز برای خاکسپاری به سمت زادگاهشان بدرقه شدند.

تلاش تروریستها برای اشغال پاسگاه

سردار اسماعیل کوثری، جانشین فرمانده قرارگاه ثارا... در گفتوگو با جامجم، با اشاره به عملیات تروریستی اخیر در مریوان گفت: تروریستها حدود ساعت سه نیمهشب به این پاسگاه حمله کردند و قصد داشتند آنجا را اشغال کرده و از طریق سقوط این پاسگاه به داخل راه یابند. وی افزود: این تروریستها سلاحهای نیمهسنگینی در اختیار داشتند و اصابت گلوله و خمپاره به مهمات موجود در پاسگاه موجب چند برابر شدن شدت انفجار شد. کوثری ادامه داد: مقاومت مرزبانان موجب کشته و زخمی شدن چند نفر از تروریستها شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها