نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین؛

بمباران شبانه‌روزی یمن و ادعای مدافع حقوق بشر!

نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی درباره سالروز حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران بیان داشت: یک قاچاقچی که هزاران نفر را گرفتار و بیچاره می‌کند اگر به مجازات برسد، این‌جا حقوق بشر زیر پا گذاشته می‌شود اما هواپیماهای سعودی که چندین سال است مردم یمن را شبانه‌روز بمباران و تکه‌تکه می‌کنند، مدافع حقوق بشر می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۵۱۳۰۵
بمباران شبانه‌روزی یمن و ادعای مدافع حقوق بشر!

ناصرموسوی لارگانی نایب رییس کمیسیون اقتصادی و عضو فراکسیون روحانیون مجلس در گفت‌وگو با جام‌جم‌آنلاین گفت: عده‌ای در دنیا ادعای دفاع از حقوق بشر دارنداما همواره حقوق بشر را در دنیا نقض کردند و بگونه‌ای حقوق بشر توسط این افراد نقض می‌شود که برای جامعه بشری حتی به‌اندازه حیوانات هم ارزش قائل نیستند.

وی ادامه داد: در قانون جنگل نیز چنین حرکت‌های خشنی، وجود ندارد و در طول تاریخ جنایاتی که آمریکا در ژاپن و ویتنام و افغانستان مرتکب شده، نشان دهنده این امر است.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی و عضو فراکسیون روحانیون مجلس بیان کرد: یک آمریکایی با حالت مستی 50 نفر را زیر می‌گیرد و قتل عام می‌کند؛ از این نمونه‌ها ده‌ها و بلکه صدها مورد بوده است که بطور رسمی و علنی ناقض حقوق بشر بوده و هستند.

وی در ادامه گفت: در تمام دنیا حتی زمان جنگ، که جنگ قدرت و قدرت‌نمایی هواپیمایی و موشکی است، هواپیمای مسافربری مصون است و کسی نمی‌تواند آن را مورد هدف قرار بدهد، برای ترساندن خلبان هواپیمای مسافربری نیز نمی‌توانند به طرف آن شلیک کنند برای‌آنکه در آن محدوده ظاهر نشود.

لارگانی با بیان اینکه ما شاهد آن بودیم که هواپیمای مسافربری ایران را مورد هدف قرار دادند، اظهار داشت: زن، و مرد، کودک، پیر و جوانی که با هزاران آمال و آرزو به سفر می رفتند، مورد هدف موشک آمریکایی قرار گرفتند و همه آن‌ها به درجه رفیع شهادت نائل شدند. بجای محکوم کردن این حرکت بسیار خشن و ضد جامعه بشریت ، فرمانده ناوبر را مورد تقدیر و تشویق قرار دادند.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی و عضو فراکسیون روحانیون با اشاره به افرادی که جنایت را از حد گذراندند، بیان داشت: در حال حاضر نیز این افراد داعشی‌ها را تغذیه مالی و تسلیحاتی می‌کنند سپس مدافع حقوق بشر می‌شوند.

وی با بیان اینکه جنایتکاری مثل ثلاث که در اعتراف خود می گوید من اگر می‌توانستم بیشتر از نیروی انتظامی زیر می‌گرفتم، گفت: تعدادی از عزیزان ما که برای دفاع از امنیت کشور، دفاع از ناموس و جان مردم آمدند زیر گرفته می شوند و مجرم نیز اعتراف می‌کند اما وقتی به سزای عملش می‌رسد، در بوق و کرنا می‌کنند که در ایران حقوق بشر زیر پا گذاشته می‌شود.

لارگانی با اشاره به اعمال قاچاقچیان بیان داشت: توسط قاچاقچی از خدا بی‌خبر تعداد زیادی از جوانان این مرز و بوم با مرگ خاموش و مواد خانمان‌سوز مخدر از هستی ساقط می شوند، بواسطه مصرف مواد مخدر و ایست قلبی و مشکلات دیگر از بین می روند و برخی از آن‌ها روزی هزار بار می میرند. ای کاش تنها خودشان می‌مردند چراکه خانواده‌هایشان نیز روزی هزار می‌میرند و زنده می‌شوند.

وی ادامه داد: یک قاچاقچی که هزاران نفر را گرفتار و بیچاره می‌کند اگر به مجازات برسد، این‌جا حقوق بشر زیر پا گذاشته می‌شود اما هواپیماهای سعودی که چندین سال است مردم یمن را شبانه‌روز بمباران و تکه‌تکه می‌کنند، مدافع حقوق بشر می‌شوند.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی و عضو فراکسیون روحانیون با بیان اینکه حقوق بشری که آن‌ها از آن تعریف می‌کنند، براستی ضد بشریت است، گفت: با این برنامه‌هایی که در دنیا مرتکب می‌شوند، شاهد از بین رفتن بهترین انسان‌ها هستیم. در آستانه 8 شهریور هستیم و حادثه دردناک 7 تیر را نیز پشت سر گذاشتیم، وقتی که 72 نفر از بهترین یاران این نظام و انقلاب قطعه‌قطعه می‌شوند، جشن می‌گیرند. این‌جا حقوق بشر زیر پا گذاشته نشده است و در این‌جا دفاعی نمی‌کنند.

وی ادامه داد: برای پرتاب سنگ از سوی یک فلسطینی که حتی یک خراش هم به صهیونیست کودک‌کش وارد نشده است، فلسطینی می‌شود تروریست و آن‌ها می‌شوند مدافع حقوق بشر. لذا این حقوق بشری که آن‌ها از آن تعریف می‌کنند، قطعا برای ملت بیدار دنیا قابل پذیرش نیست.

لارگانی تاکید کرد: باید در سراسر دنیا برای این حرکت‌های ضدبشری از سوی آمریکای جنایت‌کار، صهیونیست‌های از خدا بی‌خبر، آل سعود خبیث و کسانی که از این حرکت‌ها حمایت می‌کنند، قشرهای بیدار و تفکر حمایت از بشریت در مقابل این حرکت‌ها بایستند و آن را محکوم کنند و اجازه ندهند یک کشور و ایادی که دنباله‌رو هستند، برای مردم دنیا تصمیم بگیرند و حرکت‌های سخیف را انجام بدهند؛ چنانچه هواپیمای مسافربری را می‌زنند و به آن کسی که این حرکت را انجام داده مدال نیز بدهند.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی و عضو فراکسیون روحانیون با اشاره به اعمال تحریم ها از سوی آمریکا افزود: تحریم‌ها تازگی ندارند، از اول انقلاب تا به حال توسط آمریکا تحریم بودیم. شدت و ضعف داشته و اعمال این تحریم‌ها باعث شده است تا ملت، دانشمندان و نخبگان ما مقاومت‌تر شده و به فکر برنامه‌ریزی برای خودشان باشند چراکه کشور ایران باید روی پای خود بایستد.

وی تصریح کرد: اگر تحریم‌های آمریکا بر علیه ایران نبود، امروزه این پیشرفت ها در زمینه علم و فناوری و همچنین در بحث دفاعی کشور را نداشتیم، در حال حاضر قدرت اول موشکی منطقه هستیم و از نظر علمی نیز شانزدهمین رتبه را در دنیا داریم و از هر نظر بررسی کنید، ایران در اوج قدرت قرار گرفته است.

لارگانی ادامه داد : تحریم‌ها باعث قدرت و قوت شده و به نفع ما است البته اگر خود تحریمی نداشته باشیم و مسئولین با بوروکراسی‌های اداری و سخت‌گیری‌هایی که دارند، سرمایه‌گذاران را فراری ندهند.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی و عضو فراکسیون با بیان اینکه ما توان اداره کشور را در همه زمینه‌ها داریم تصریح کرد: کشور ما از نظر ذخایر خدادادی، بی‌نظیر و یک کشور چهار فصل است که همه امکانات را در اختیار دارد اما گاهی با خودتحریمی و چشم به دست دیگران داشتن باعث ایجاد برخی مشکلات برای خود می‌شویم.

وی ادامه داد: ابتدای انقلاب در رابطه با برنج ، کالاهای استراتژیک و گندم وارد کننده بودیم. در حال حاضر نیز برخی از کالاها را صادر می کنیم. مردم از اول انقلاب تا امروز با همت والای خود پشتیبان نظام بودند و باید توسط مسئولین حمایت شوند اما برخی مسئولین متاسفانه تنها دنبال حفظ جایگاه و مجامع خودشان هستند، اگر این مسائل را کنار بگذارند بخصوص در این موقعیتی که تحت‌فشار و تحریم هستیم، قطعا‌ًً این تحریم‌ها برای ما یک فرصت می‌شود و با برنامه ریزی مسئولین، می‌توانیم آنچه را که تا به حال نتوانستیم به‌دست بیاوریم را نیز با حمایت مردم شریف ایران و اتحاد مسئولین و قوا، می توانیم جایگاه را به‌دست آوریم و بطور قطعی شدنی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها