به گزارش جام جم آنلاین، مزدا بهطور معمول از مدل های گلی در زمان خلق طراحیهای خود استفاده میکند اما اخیرا از طراحان دیجیتالی بیشتری استفاده میکند تا به این ترتیب فرم های پیچیده و پانل های بدنه عضلانی به وجود آورد.
یکی از مدیران طراحی مزدا در مصاحبه با اتوموتیونیوز میگوید که زبان طراحی جدید این برند باعث هماهنگی و همکاری طراحان گلی و دیجیتالی شده است.
وی گفته است: این موضوع شروع همزمان تولید مشترک و رقابت است. ما باید با هم کار کنیم اما در عین حال با یکدیگر رقابت نیز داشته باشیم.
اولین نتیجه این ارتباط نزدیکتر کانسپت ویژن کوپه بود که در نمایشگاه خودروی توکیو رونمایی شد.
طراحان مزدا دو سال زمان را صرف خلق این خودرو کرده اند که یک سال آن صرف خلق سطوح موج دار با رفلکشن های پیچیده شده است. این موضوع پیش از این در محصولات قبلی مزدا دیده نشده بود.
رسیدن به این نقطه آسان نبوده است. مزدا بارها و بارها تناسبات پانل های بدنه را تغییر داده و گاهی اوقات تغییراتی در حد 0.01 میلی متر اعمال کرده تا ظاهری عالی ایجاد شود.
مدیر طراحی مزدا در ادامه میافزاید: ما باید سطوح بدنه را به منظور ایجاد آنچه که میخواستیم کنترل کنیم. این فرایند مستلزم صرف زمان و انرژی زیادی میباشد.
اگرچه مزدا از تکنولوژی به منظور ساخت محصولات آینده خود استفاده میکند اما مدیر این شرکت هنوز هم معتقد است که مدل های گلی فوقالعاده بوده و همچنان جایگاه بالای خود را حفظ خواهند کرد: من هنوز هم فکر میکنم مدل گلی بهتر است. شاید اگر میتوانستیم مدل دیجیتالی را لمس کنیم آنگاه میتوانستیم برنده شویم.
یکی از اولین خودروهای مزدا که از زبان طراحی جدید سود خواهد برد نسل جدید مزدا 3 است که در آن از شاخصههای طراحی کانسپت کای الهام گرفته شده است.
منبع: پدال
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در استودیوی «جامپلاس» میزبان دکتر اسفندیار معتمدی، استاد نامدار فیزیک و مولف کتب درسی بودیم
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم:
دختر خانواده: اگر مادر نبود، پدرم فرهنگ جولایی نمیشد