رئیس دستگاه قضا خبر داد:

کشف اسناد جعلی از متولیان در گمرکات

رئیس قوه قضاییه با بیان این‌که اسناد جعلی از متولیان در گمرکات کشف کرده‌ایم گفت: اختلافی بین نظر قوه قضاییه و دستگاه‌های اجرایی در این زمینه وجود دارد که در حال رسیدگی است اما نظر نهایی با قوه قضاییه است.
کد خبر: ۱۱۴۹۷۰۰

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، آیتا... آملیلاریجانی در برنامه زنده تلویزیونی شبکه اول سیما گفت: درباره ورود 500 دستگاه خودرو معتقدیم تخلفات اساسی در این زمینه انجام شده است اما گمرکات نامه نوشتهاند که تخلفی انجام نشده است .

رئیس قوه قضاییه گفت: ما اصرار نداریم جرم را برای کسی اثبات کنیم اما ادله نخست نشان میدهد تخلف اساسی انجام شده است و نظیر آن نیز کم نیست.

آملیلاریجانی افزود: اگر دولت در گمرکات و ثبت سفارشها دقت کامل انجام دهد سرریز تخلفها به قوه قضاییه کمتر میشود و این قوه میتواند برخوردهای خود را با متخلفان بهتر انجام دهد.

انتقال پول به پاکستان برای گم شدن منبع

رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنان خود برخورد این دستگاه با فساد اقتصادی را بسیار جدی و اثرگذار عنوان کرد و افزود: این برخورد در پرونده فساد 3000 میلیاردی و نظیر آن قابل مشاهده است اما فساد باید از سرچشمه بسته شود؛ دیگر دستگاهها هم باید وظایفشان را بدرستی انجام دهند تا جرمی شکل نگیرد.

آملیلاریجانی برای مثال به صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره کرد و گفت: تاکنون پرونده این موسسه مالی اعتباری به 300 جلد رسیده است. گزارش شده در موسسهای دیگر مدیران برای اینکه منبع پولی، نامعلوم شود مبلغی را به پاکستان ارسال و دوباره وارد کشور کردهاند.

آملیلاریجانی با بیان اینکه قوه قضاییه بیشترین سهم را در حل مشکل موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز دارد گفت: این موسسات بیش از 30 سال خارج از نظارت بانک مرکزی بودند و نظارت دقیقی بر آنها نبود که سیاست نادرستی بود .

آملیلاریجانی گفت: بانک مرکزی زمانی که اعلام میکند سود سپرده 15 درصد است برخی موسسات 30 و حتی بیش از 40 درصد سود دادهاند و سپردهگذاران باید متوجه میشدند که این نرخ سود مشکل دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها