امیر باشتی از ساخت مستندی با عنوان «مهرآباد ـ ناریتا» خبر داد؛ این فیلم به زندگی مهاجران ایرانی در ژاپن می‌پردازد.
کد خبر: ۱۱۴۸۲۷۱

این کارگردان درباره جدیدترین فعالیتهای خود به مهر گفت: در حال حاضر مشغول ساخت یک مستند ۶۰ دقیقهای با عنوان «مهرآباد ـ ناریتا» درباره مهاجران ایرانی در ژاپن هستم که مراحل تدوین را سپری میکند و فکر میکنم تا یکی دو ماه آینده آماده نمایش شود.

او افزود: سعی میکنیم این مستند را که محصول خانه مستند انقلاب اسلامی است به دوازدهمین جشنواره «سینما حقیقت» برسانیم.

این مستندساز بیان کرد: حدود ۲۸ سال پیش و پس از جنگ ایران و عراق ایرانیهای بسیاری به منظور کار و به دست آوردن پول به ژاپن سفر کردند که سرنوشت این افراد برایم جالب است و از همین رو حدود سه ماه پیش سفری به ژاپن داشتیم تا ببینیم سرنوشت این مهاجران چه شده است.

باشتی عنوان کرد: با توجه به اینکه در آن سالها بیکاری بسیاری در کشور حاکم بود، بسیاری از ایرانیها بویژه ساکنان جنوب شهر تهران بدون داشتن ویزا به این کشور میرفتند و در آنجا در اموری مثل بازیافت و تخریب ساختمانها مشغول به کار میشدند. اکثر آنها کار خود را از صفر شروع و حتی بسیاری از آنها با زنان ژاپنی ازدواج کردند تا بتوانند در آنجا زندگی کنند. این کارگردان اظهار کرد: هرچند در حال حاضر تعداد ایرانیهای ژاپن به نسبت آن سالها کم است، اما «مهرآباد ـ ناریتا» در سه اپیزود به سرگذشت سه ایرانی میپردازد که در آن سالها به ژاپن رفته و در حال حاضر در توکیو ساکن هستند.باشتی با اشاره به دلایل ساخت مستند «مهرآباد ـ ناریتا» بیان کرد: همیشه برایم جالب بود که بدانم مهاجران ایرانی در ژاپن چه سرگذشتی پیدا کردهاند، زیرا بهطور کلی افرادی که به کشور ژاپن مهاجرت میکنند با افرادی که به کشورهایی اروپایی و آمریکایی میروند تفاوت دارند. زیرا مهاجران ایرانی در ژاپن تنها برای کار و پول به این کشور رفتهاند، از همین رو ما میخواستیم بدانیم که این افراد به هدف و آرمانی که در پی آن بودند، رسیدند یا نه.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها