زمانی که فناوری پرینترهای سه‌بعدی وارد بازار شد، کمتر کسی فکر می‌کرد این پدیده عجیب و غریب روزی از خانه‌های ما سر در آورد، اما حالا کار به جایی رسیده که می‌توانید یکی از همین فناوری های دست‌نیافتنی را در خانه و در کنار رایانه شخصی‌تان داشته باشید.
کد خبر: ۱۱۴۸۱۶۱

خرید این محصول جدید، مهارتی میخواهد که در گذشته به آن احتیاج نداشتید، ولی اکنون داشتن یک پرینتر سهبعدی آنقدرها هم عجیب نیست. در این شماره سراغ سه محصول در این ژانر رفتهایم تا اگر به فکر خرید پرینترهای سهبعدی افتادید، به شما کمک کند.

راند اول

اولین محصول، پرینتر سهبعدی مدل Cube از شرکت 3D Systems است. این پرینتر سهبعدی با داشتن دو نازل در بین سه رقیب خود بیشترین دقت و سرعت را دارد. این پرینتر یک وسیله مناسب برای ساخت مجسمه، تندیس و اشیای کوچک است، بهطوری که میتوانید اشیایی به بزرگی 15.25 سانتیمتر در سهبعد به همین ابعاد بسازید.

یکی از اصلیترین ویژگیهای این پرینتر این است که شما میتوانید بهصورت همزمان با دو رنگ مختلف مدلسازی کنید. علاوه بر این، پرینتر کیوب میتواند تا 20 رنگ مختلف را پشتیبانی کند تا هر زمان که خواستید بین این 20 رنگ و کارتریجهای مختلف سوئیچ کنید. نکته مثبت دیگر این دستگاه راهاندازی آسان، بیدردسر و سریع آن است. این پرینتر از فناوری PJP استفاده میکند و هر کارتریج آن میتواند بین 13 تا 14 قطعه اندازه متوسط را بهصورت توخالی تولید کند. نکته آخری که باید در مورد این دستگاه اشاره کرد صفحهنمایش 5 اینچی آن است که به وسیله آن کارکردهای دستگاه را کنترل میکنید.

راند دوم

دومین محصول این شماره از نبض بازار، پرینتر سهبعدی شرکت گیتک است. این دستگاه نیز مانند رقیب قبلی خود از یک صفحهنمایش استفاده میکند. البته این صفحهنمایش هم بزرگتر و هم تمام رنگی و لمسی است. شما میتوانید با استفاده از اپلیکیشن موبایل نیز آن را کنترل کنید. جالب این که درون این اپلیکیشن بیش از 150 هزار مدل آماده پرینت وجود دارد که میتواند شروع خوبی برای آزمایش پرینتر باشد. ویژگی اصلی دستگاه، دقت بسیار بالا و ظرافت آن است. ابعاد قابل پرینت با این دستگاه بین ابعاد 14 تا 16 سانتیمتر است. این پرینتر تنها یک نازل دارد و همین باعث میشود امکان پرینت دو رنگ بهصورت همزمان وجود نداشته باشد و سرعت پرینت نیز کمتر از پرینتر کیوب است.

راند سوم

اگر شرکتهای تولیدکننده پرینترهای سهبعدی را دنبال کنید حتما نام wanhao را شنیدهاید. این شرکت یکی از تولیدکنندگان نامآشنای پرینتر سهبعدی است.

پرینتر سهبعدی این شرکت با نام Duplicator D6 برای مصارف خانگی، آموزشی و صنعتی در ابعاد کوچک ساخته شده است. این محصول نیز از یک نازل استفاده میکند و چه در ظاهر و چه در تنوع رنگ یک دستگاه معمولی به حساب میآید. این دستگاه از وضوح چاپ بالایی برخوردار است و میتواند تا ضخامت 10 میکرون را هم اجرا کند. نکته منفی در مورد این پرینتر شباهت زیادش به برادرهای بزرگ تر صنعتی خود است، چراکه کار کردن با آن راحت نیست و با وجود ظاهر کوچک و خانگی چندان برای این کار طراحی نشده است.

آرش جهانگیری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها