گمانه‌زنی درباره ترکیب احتمالی شاگردان کی‌روش در نخستین بازی جام‌جهانی

این 11 یوزپلنگ ایرانی مقابل مراکش؟

فقط 24 ساعت تا بازی با مراکش مانده و بسیاری از هواداران منتظرند بدانند آیا کی‌روش برایشان در میدان سورپرایز دارد؟ او در ماه‌های گذشته برای انتخاب‌هایش حسابی زیر فشار بوده است. شاید هیچ‌یک از هواداران پرسپولیس هنوز دلشان با تیم ملی سر نبردن سید جلال صاف نشده و تقریبا استقلالی‌ها هم همین حس را به خاطر وریا دارند. اما او در همه این اندک بازی‌های دوستانه‌اش نشان داده به ترکیبی فکر می‌کند که شاید بازی دادن تیم با آن شیوه، لرزه به اندام هواداران می‌اندازد.
کد خبر: ۱۱۴۷۷۹۰

اما در تمرینهای کیروش یک چیز مشخص بود، اینکه آنهایی که کاورهای سفید پوشیده بودند احتمالا در ترکیب اصلی به میدان خواهند رفت و آنهایی که احتمالا روی نیمکت هستند، کاورهای صورتی. غیر از بیرانوند که درست گلر تیم ذخیرهها بود، باقی بازیکنانی که کاور سفید به تن کرده بودند را در قلب دفاعی تیم، روزبه و پورعلی گنجی تشکیل میدادند. در تمرینات و البته در بازی با لیتوانی گر چه چند بار پژمان منتظری هم در کنار مجید حسینی و خانزاده به تناوب در دفاع وسط و دفاع راست تست شدهاند اما پیراهن سفید برای دفاع راست تن رامین رضاییان بوده است. او کل نیمه دوم بازی لیتوانی را هم بازی کرده است. در ترکیه هم به میدان رفته و خودش میگوید بیشترین تعداد بازی در مسیر صعود به جامجهانی را داشته است. در دفاع چپ که میلاد محمدی تنها گزینه است و حرفی باقی نمیماند!

بخش کلیدی زمین در مثلث میانه میدان، جایی که به دلیل محرومیت سعید عزتاللهی خالی مانده است، در بازی با مراکش به کدام بازیکنان سپرده میشود؟ کاورهای سفید بر تن مسعود شجاعی، احسان حاج صفی و کریم انصاریفرد بوده است. گرچه کمی باورش سخت است اما کیروش تقریبا در بازیهای دوستانه اخیر هم نشان داده کمی در سبک بازیاش تغییرات خواهد داشت.

در وینگر راست که پیراهن سفید بر تن جهانبخش است و کسی تردیدی در آن ندارد. تک مهاجم شروعکننده بازی هم سردار آزمون خواهد بود اما یک پست کلیدی دیگر در ترکیب باقی میماند. پست وینگر چپ. جایی که تا هفتههای قبل همه فکر میکردند برای طارمی باشد. او اما از اردوی ترکیه به این طرف، غیر از آسیبدیدگی بازی با لیتوانی، با چالشهای زیادی روبهرو شده است.

جالب اینکه در آن پست او دو رقیب قدر و اسمی هم دارد. یکی سامان قدوس که تعویض طلایی کیروش قرار است باشد و دیگری وحید امیری که طارمی توانسته بود جای او را در ماههای اخیر بگیرد. حالا اما این پست احتمالا دوباره توسط امیری پس گرفته میشود. البته همه اینها در حد گمانهزنی هستند و سرمربی تیم ملی یک جمله معروف دارد: تمرینات ما بسته بوده. ما همه چیز را درباره مراکش میدانیم و آنها درباره ما هیچ چیز! سورپرایزی اگر باشد باید در روز بازی و در زمین مسابقه رو شود تا جذابیت داشته باشد نه اینکه امروز شاهدش باشیم. 24 ساعت دیگر همه چیز مشخص میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها