به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، مهناز امامدادی در خصوص طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی به تشریح فرایند انجام این طرح پرداخت و گفت: این طرح در سه فاز انجام میشود که فاز اول، بررسی و شناسایی مزیتها و توانمندیهای مناطق، فاز دوم توانمندسازی متقاضیان و فاز سوم و نهایی اتصال به بازار است.
وی ادامه داد: تمامی مراحل فاز اول بهطور کامل انجامشده و در اجرای فازهای دوم و سوم، پیشرفتهایی صورت گرفته و بخشهای اصلی کار انجامشده است.
این مسئول اضافه کرد: با توجه به اینکه سایت الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی برای امکان ارتباط مستقیم با متقاضیان و راهنمایی، آموزش، مشاوره و استعدادسنجی آنها توسط جهاد دانشگاهی به نشانی www.Inhb.ir راهاندازی شده است، امیدواریم با راهاندازی این سامانه مرحله توانمندسازی متقاضیان با سرعت بیشتری انجام شود.
امامدادی اضافه کرد: خوشبختانه در مورد فاز سوم و مرحله اتصال به بازار ارتباطات و تعاملات خوبی با برندها و اشخاص فعال در عرصه فروش مشاغل خانگی برقرار شده است که با قویتر کردن این تعاملات، اتصال تولیدات متقاضیان مشاغل خانگی و فعالان کسبوکار خانگی با برندهای معروف و بازار فروش، شاهد رشد کمی و کیفی محصولات مشاغل خانگی در همه عرصهها بهویژه در بحث بستهبندی و شیوه ارائه محصولات که یکی از مسائل و مشکلات اصلی مشاغل خانگی است، باشیم.
رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون در خصوص مزیت این طرح نسبت به طرحهای قبلی گفت: نخست در طرحهای قبلی که انجام میشد، ارائه خدمات صرفاً به افراد مراجعهکننده صورت میگرفت، ولی در این طرح به این شکل است ما به سراغ متقاضیان رفتیم و منتظر نماندیم تا به سراغ ما بیایند. جهاد دانشگاهی بهعنوان عامل اجرایی طرح با رصد کارآفرینان، بنگاهها و اشخاص اثربخش و تأثیرگذار در حوزه مشاغل خانگی، آنها را شناسایی کرده و به همکاری هرچه بهتر در طرح ترغیب کرد.
وی افزود: در طرحهای قبلی با مراجعه افراد، اطلاعات آنها بر اساس خوداظهاری در سیستم ثبت و بر اساس اطلاعات و طرحهای وارد شده در سیستم بررسی انجام میشد اما در طرح نوین مشاغل خانگی، بررسیهای تخصصی صورت گرفته، توان و استعداد اشخاص سنجیده میشود و بر اساس آن و طبق نظر متخصصین، در صورت نیاز آموزشهای لازم ارائه میشود.
امامدادی تصریح کرد: منظور از آموزش، آموزشهای کوتاهمدت است، اشخاصی که به ستاد مراجعه میکنند، مهارتهایی دارند و نیازمند آموزشهای تکمیلی هستند (مانند آموزشهای کارآفرینی، شناخت بازار، مسائل مالی و غیره) که با تکمیل مهارتهای متقاضیان و آموزش آنها امکان موفقیت آنها در فاز اتصال به بازار بیشتر خواهد بود.
وی یادآور شد: خیلی اشخاص تمایل به فعالیت انفرادی دارند که در این طرح هدایت و راهنمایی آنها را به سمت فعالیتهای پشتیبانی و شبکهای در دستور کار داریم، ضمن اینکه با شناسایی اشخاص اثرگذار، ارتباط مفیدی میان آنها و متقاضیان کسبوکار مشاغل خانگی برقرار میشود.
امامدادی یادآور شد: امیدواریم با اجرای این الگوی نوین، حلقههای مفقوده شناساییشده و با تیمسازی و شبکهسازی لازم، باعث افزایش کمی و کیفی محصولات عرضه شده در بازار توسط برندهای مطرح بشویم.
رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در خصوص فرایند فراخوان طرح نوین الگوی مشاغل خانگی گفت: این طرح در هشت استان بهصورت پایلوت و در قالب فراخوان توسط سازمان تجاریسازی فناوری و اشتغال دانشآموختگان جهاد دانشگاهی اجرا میشود.
وی خاطرنشان کرد: علاقهمندان و متقاضیان با ورود به سامانه طرح نوین الگوی مشاغل خانگی و مطالعه شرایط، ثبتنام کرده و از مهارتهای آموزشی و مشاوره و سایر پشتیبانیهای لازم بهرهمند میشوند.
امامدادی در خصوص محدودیت زمانی برای فراخوان ثبتنام اعلام کرد: فعلاً محدودیت زمانی وجود ندارد، ولی قطعاً میبایست زمان خاصی را در نظر بگیریم زیرا میخواهیم میزان اثربخشی این طرح محک زده شود.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ابتدای کار است، محدودیت زمانی در نظر گرفته نشده اما با پیشرفت کار و بهتناسب میزان استقبال، ظرفیت و امکاناتی که جهاد دانشگاهی خواهد داشت، زمان مشخصی در نظرخواهیم گرفت.
این مسئول بیان کرد: امیدوارم جهاد دانشگاهی و پشتیبانان به شیوهای عمل کنند که شاهد استمرار این طرح و تولید محصولات مشاغل خانگی باکیفیت خوب و آبرومندانه در بازارهای داخلی و خارجی باشیم.
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد