مدیر مسئول روزنامه الوفاق در گفت‌وگو با جام جم آنلاین

ماجرای جارو کشی دکتر چمران در کوچه و خیابان/ پارتیزانی که نماد اخلاق شد

دبیرکل حزب الله لبنان در سالروز عید مقاومت ضمن تبریک این عید بر برگزاری روز قدس به صورت گسترده متعاقب تصمیم ترامپ تأکید کرد.
کد خبر: ۱۱۴۴۰۹۳
مقامات حزب الله در بانک پولی ندارند / تمام تروریست ها و حامیانشان علیه سوریه متحد شدند اما شکست خوردند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، سیدحسن نصرالله به مناسبت هجدهمین سالگرد عید مقاومت و آزادسازی جنوب این کشور از دست رژیم اشغالگر قدس گفت: هجده سال پیش در چنین روزی (25 می)، به دنبال مقاومت مردم جنوب لبنان و مقاومت اسلامی این کشور، نظامیان رژیم صهیونیستی مجبور شدند که جنوب لبنان را تخلیه کنند.

او در ابتدای سخنرانی خود گفت: با توجه به شرایط اخیر قدس و اقدامات ترامپ در مورد این شهر، باید روز جهانی قدس در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای به صورت گسترده برگزار شود.

او گفت که باید از همه کسانی که از مقاومت در کسب این دستاورد حمایت کرده،‌ از جمله ایران و سوریه یاد کرد؛ چرا که این دستاورد زمان محقق شد که همه دنیا به لبنان و جنوب این کشور پشت کرده بودند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان اظهار داشت که بعد از این پیروزی بود که اهالی جنوب لبنان در امتداد مرزهای فلسطین اشغالی با عزت و کرامت به خانه و کاشانه خود بازگشتند.

تحریم‌های آمریکا و عرب‌های خلیج فارس علیه حزب‌الله

او با اشاره به تحریم‌های آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس علیه حزب‌الله گفت که این تحریم‌ها جدید نبوده، با این حال تأثیر نخواهد داشت چرا که اساسا مقامات حزب الله در بانک پولی ندارند.

سید حسن نصرالله ادامه داد، با این حال این تحریم‌ها به مردم لبنان ضررهایی وارد خواهد کرد و مانع این خواهد شد که برخی بتوانند به زیارت خانه خدا بروند.

او با بیان اینکه دولت لبنان مسئول حمایت از شهروندان این کشور در برابر تحریم‌های جدید آمریکا است، اظهار داشت که برخی باید بدانند که در رابطه با تحریم‌های آمریکا نباید از خود آمریکایی‌ها «آمریکایی‌تر» باشند.

سید حسن نصرالله هدف آمریکا از این تحریم‌ها را ترساندن دوستان و متحدان آمریکا و قطع منابع تأمین مالی این حزب‌الله و گروه‌های مقاومت در منطقه دانست.

او افزود: «علت اصلی فشارهای مستمر آمریکا علیه ایران این است که این کشور حاملی اصلی مقاومت در لبنان و منطقه است».

دبیر کل حزب‌الله هنگامی که سال 2006 در برابر توطئه‌های آمریکا می‌ایستی و ارتشی که شکست نمی‌خورد را شکست می‌دهی و مجبور می‌کنید که خاک لبنان را ترک کند و خواستار حاکمیت و استقلال هستید، طبیعی است که دشمن به خاطر منافع خود ما را تهدید کند».

او افزود، با درست کردن لیست‌های تروریستی نمی‌توان مقاومت را به زانو درآورد این گونه نبردها محکوم به شکست است؛ مقاومت در لبنان و منطقه مزدور نیست بلکه برای خود داری آرمان و عقیده بوده و به آن باور دارند و حاضرند برای آن جان فشانی و فداکاری کنند.

دبیر کل حزب الله لبنان ادعاهای مغرب در خصوص حمایت این حزب‌ از جبهه پولیساریو گفت که حزب‌الله هیچ ارتباطی با این جبهه ندارد و هدف از این اتهام‌ها قطع روابط مغرب با ایران بود و وزیر خارجه مغرب هیچ ادله و سندی برای ادعاهای خود ارائه نکرده است.

آمریکا برای فروپاشی سوریه همه تروریست‌ها را جمع کرد

او گفت که «حزب‌الله به صورت علنی به مقابله با تروریسم در سوریه رفت و آمریکا همه تروریست‌ها را برای سرنگون کردن دولت سوریه جمع کرد و همانطور که پیشتر گفته بود متحدان سوریه هرگز اجازه فروپاشی سوریه را نخواهند داد».

سید حسن نصرالله به اظهارات برخی در داخل لبنان اشاره کرد که گفته بودند تحریم‌های آمریکا و لیست‌های سیاه تشکیل کابینه جدید را تحت الشعاع قرار خواهد داد و گفت که که این مسئله صحت ندارد؛ چرا که حزب‌الله سال‌هاست که تحریم است.

دبیر کل حزب‌الله در پایان گفت: «اصرار حزب الله بر تسریع در تشکیل دولت به خاطر منافع لبنان بوده و هر آن چه غیر از این گفته شود، صحت ندارد».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها