تهدید ایران به اعمال شدیدترین تحریم‌های تاریخ

آمریکا برای ایران شرط گذاشت

وزیر خارجه آمریکا در نشستی در اندیشکده آمریکایی هریتیج با عنوان «بعد از توافق (برجام): یک استراتژی تازه درباره ایران» به بیان سیاست‌های جدید آمریکا در قبال ایران پرداخت.
کد خبر: ۱۱۴۳۳۲۸

مایک پومپئو در این اظهارات با بیان اینکه کشورش به دنبال توافقی بسیار فراگیر با جمهوری اسلامی ایران است به ارائه فهرست بلندبالایی از درخواستهای آمریکا در قالب این توافق پرداخت که برخی از آنها عبارتند از: توقف غنیسازی و تعطیلی رآکتور آبسنگین، اجازه بیقید و شرط به آژانس برای بازدید از هر نقطهای در ایران، مذاکره با آژانس برای روشن شدن ابعاد احتمالی نظامی برنامه هستهای در گذشته، آزادی شهروندان آمریکا و متحدانش که در ایران بازداشت یا مفقود هستند، توقف حمایت از حزبا... و حماس و جهاد اسلامی فلسطین، خروج نیروهای تحت حمایت ایران از سوریه، توقف برنامه موشکهای بالستیک و....

وزیر خارجه آمریکا وعده داد در صورت تحقق این درخواستها، کشورش حاضر است تمام تحریمهای ایران را بردارد و با ایران روابط تجاری و اقتصادی داشته باشد. وی در بخشی از توجیهاتش درباره ضرورت توقف برنامه هستهای ایران گفت: چرا باید اجازه دهیم ایران بیشتر از عربستان و امارات، ظرفیت هستهای داشته باشد. پمپئو بخشی از سخنانش را نیز به تهدید ایران اختصاص داد و با بیان اینکه آمریکا سخت ترین تحریمهایی را که در طول تاریخ وجود داشته علیه ایران اعمال خواهد کرد مدعی شد: آمریکا همچنان پرچمدار مردم ایران و در کنار آنها خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها