اگر فکر می‌کنید ما فقط در جشنواره‌های معتبر سینمایی شانس و حرفی برای گفتن داریم و این درخشش‌های جهانی هیچ‌گاه قرار نیست برای تئاتر ایرانی اتفاق بیفتد سخت در اشتباهید؛ نشان به آن نشان که حالا نام یک ایرانی آمریکایی در برندگان احتمالی جوایز تئاتر تونی در سال ۲۰۱۸ مطرح شده است.
کد خبر: ۱۱۴۳۰۰۲

مراسم اعطای جوایز تئاتر تونی که جایگاهی همسان اسکار در سینما، امی در تلویزیون و گرمی در موسیقی دارد، هرساله در نیمه اول ماه ژوئن در شهر نیویورک برگزار میشود. آخرین دوره این جوایز سال گذشته به میزبانی کوین اسپیسی تنها چند ماه پیش از افشای رسواییهای جنسی وی برگزار شد. انتخاب اسپیسی به عنوان مجری برای افزایش مخاطبان تلویزیونی این مراسم بود که با شکست مواجه شد و نتیجه آن کاهش ۳۰ درصدی مخاطبان تلویزیونی نسبت به دوره قبل از آن بود. با وجود کم شدن استقبال مخاطبان از این مراسم نمیتوان از تاثیر مهم این جوایز بر تولیدات تئاتر آمریکا غافل شد.

اکنون در فاصله چند روز مانده به اهدای جوایز، خبرگزاری مهر نگاهی به برندگان احتمالی بخشهای مهم جوایز تونی امسال که شامل ۲۶ بخش رقابتی است، انداخته و در بخشی به یکی از نامزدهای ایرانی این جایزه پرداخته. مهر نوشته: شاید جذابترین بخش جوایز تونی امسال برای ما ایرانیها، جایزه «بهترین تنظیم ارکستر» باشد. در این بخش جمشید شریفی آهنگساز ایرانی ـ آمریکایی ۵۷ ساله که سابقه همکاری با بیل کانتی، آهنگساز مطرح آمریکایی را در فیلم «ماجرای توماس کراون» دارد برای موزیکال تحسین شده «بازدید گروه موسیقی»، شانس اصلی کسب جایزه تونی بهترین تنظیم ارکستر است. هفتاد و دومین دوره جوایز تونی ۱۰ ژوئن ۲۰۱۸ در تالار موسیقی رادیوسیتی نیویورک به میزبانی جاش گروبن و سارا باریلز برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها