رئیس قوه قضاییه ضمن ارائه برخی توضیحات حقوقی درباره دستور قضایی مبنی بر مسدودسازی تلگرام از همه مسئولان در رده‌های مختلف خواست از طرح برخی مطالب حاشیه‌ای پرهیز کنند.
کد خبر: ۱۱۴۰۰۴۷

به گزارش روابطعمومی قوه قضاییه، آیتا...آملیلاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با بیان اینکه مفهوم همدلی و هماهنگی این نیست که دستگاهها به بهانه حفظ وحدت، وظایف قانونی خود را انجام ندهند، به بیان مثالی در این زمینه پرداخت و تصریح کرد: دولت محترم برای تعادلبخشی به بازار ارز تصمیماتی اتخاذ کرد که ممکن است برخی از جمله بنده در این زمینه ملاحظاتی نیز داشته باشند چنان که برخی از این ملاحظات را در حضور رئیس محترم جمهور و تعدادی از مسئولان هم عرض کردم، اما نقد یا ملاحظه درباره یک تصمیم با عدم حمایت از آن تصمیم متفاوت است.

رئیس قوه قضاییه افزود: بر این اساس در حالی که تصمیمات دولت در زمینه تعادلبخشی به بازار ارز واجد برخی مشکلات در پارهای از قسمتها بود، اما به صورت تمامقد از آن حمایت کردیم، زیرا اعتقاد ما بر این است که تصمیم دولت جمهوری اسلامی برای حفظ منافع و مصالح ملی بوده و همه قوا و مسئولان باید به دولت در این زمینه کمک کنند چنان که نقش قوه قضاییه نیز در این موضوع کاملا مشهود است.

آملیلاریجانی در ادامه به ارائه توضیحاتی درخصوص مسدودسازی تلگرام پرداخت و
اظهار کرد: در این زمینه وارد بحثهای سیاسی نمیشوم، زیرا طرح چنین مباحثی را مضر به وحدت کشور میدانم. برخی در این ماجرا به قوه قضاییه توهین کردهاند یا نسبتهای خلاف دادهاند که فعلا به این اظهارات پاسخ نمیدهم، زیرا معتقدم امروز، روز وحدت و همدلی است، اما چند نکته را از نظر حقوقی بیان میکنم.

آملیلاریجانی با بیان اینکه ورود به این موضوع از وظایف ذاتی قوه قضاییه بوده و استدلالهای مربوط به آن نیز در دستور صادر شده اخیر به سمع و نظر همه رسیده است، اظهار کرد: درخصوص تلگرام و برخی پیامرسانهای دیگر هزاران شکایت از ناحیه افراد مختلف که حقوقشان از طریق این بستر مورد تعدی قرار گرفته بود مطرح شد و مشاهده کردیم این پیامرسان تبدیل به بستری امن برای مجرمان شده است.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: ما در شرایطی قرار داریم که نباید حرفهای حاشیهای بر اصل حاکم شود. دستگاهها نیز موظفند به وظایف ذاتی خود عمل کنند و عقل و منطق نیز اقتضا میکند مسئولان در چارچوب انجام وظایف خود، حرمت یکدیگر را حفظ کنند و با هم افزایی هر چه بیشتر در جهت رفع مشکلات و حفظ مصالح عمومی گام بردارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها