همیشه حق با شماست
کد خبر: ۱۱۳۸۷۶۲

سالهاست که در صفحه ۱۷ روزنامه جامجم ستونی داریم به نام «حق با شماست». این ستون متعلق به شما خوانندگان روزنامه است که نظرات و دیدگاهها و خواستههایتان را مطرح و پاسخشان را دریافت کنید. گاهی این ستون بلند بالا بوده و گاه به اجبار برای انتشار آگهی یا یک گزارش ویژه از اندازهاش کم شده است اما همیشه بوده.

تماسهای شما با موسسه جامجم مطالب این ستون را تشکیل میدهند و زحمت تدوین و دستهبندی این تماسها را مدیر و کارکنان روابط عمومی برعهده دارند. البته ماجرا به همینجا ختم نمیشود و معمولا روابط عمومی درخواستهای شما را از راههای مختلف پیگیری میکند؛ مثلا در مواردی که شما به عملکرد یک سازمان یا نهاد فرهنگی، اجتماعی یا خدماتی گلایه کرده باشید، نهاد مذکور جوابیهای میفرستد و در همین ستون منتشر میشود یا اگر کسی از شما نظری داشته باشد به خواست خودتان با ذکر نام یا بدون نام در همین ستون منتشر میشود و اگر درخواستی داشته باشید و حتی نخواهید که نامی از شما در این ستون برده یا اشارهای به آن شود، حتما در روابط عمومی جامجم به آن رسیدگی خواهد شد.

همکار خوب ما سیداکبر یعقوبی بهعنوان مدیر روابط عمومی و کارمندانش در تمام این سالها بخش اعظمی از وقتشان را به همین تماسها و درخواستها اختصاص دادهاند؛ آقای یعقوبی میگوید روزانه صدها تماس از طرف مخاطبان دارند و همیشه به تک تک آنها رسیدگی شده است. اگر باور ندارید تماس بگیرد و نتیجهاش را ببینید.

مثل آزاد راه قزوین ـ زنجان

روزنامه جامجم کارش درست است؛ بارها و بارها با همین ستون «حق باشماست» کارهای مهمی کرده است. به واسطه همین ستون و از تماسهای شما سوژههای داغ خبری در اختیار خبرنگاران روزنامه قرار گرفته و گزارشهای خواندنی تولید شده است که معمولا هم دوستان ما در گروه اجتماعی زحمتش را کشیدهاند به خصوص مریم خباز خبرنگار خوشقلم ما که جوایز زیادی هم برای گزارش‌‌های خوبش گرفته و نوشجانش باشد.

گاهی بعد از انعکاس نظرات شما و با پیگیریهای ویژه در روابط عمومی اتفاقات خوبی رقم خورده است. مثلا یکی از آنها به عوارض بزرگراه قزوین - زنجان مربوط است. آنقدر انتقاد شما به پرداخت عوارض در این بزرگراه رامنتشر کردیم که در نهایت دادستان استان قزوین به عنوان مدعیالعموم در این باره واکنش نشان داد و پرداخت عوارض در این بزرگراه بهدلیل نبود خدمات ویژه و امکانات برای همیشه به دستور دادستان قزوین حذف شد.

البته این ستون و پیگیریهای روابط عمومی موسسه به همین جا ختم نشده و نمیشود. بسیاری از نهادهای خدماتی با موسسه جامجم همکاری و تعامل دارند که از بهترین آنها میتوان به پلیس راهور ناجا اشاره کرد؛ بخصوص در دوره سردار مومنی. به گفته آقای یعقوبی آنقدر نظرات مردمی را درباره پلیس راهور انتشار دادیم و به قدری تعامل و همکاری بین ما و این بخش از ناجا قوی بود که توانستیم چند جلسه هماندیشی داشته باشیم و مطالبات مردمی را پیگیری کنیم.

ما و خیریه و مددکاری

اگر چه مددکاری و کمک کار ما نیست اما مگر میشود دست رد به سینه کسی زد که برای کمک خواستن، روزنامه جامجم را انتخاب کرده است؟ گاهی که البته تعدادش کم نیست، با روابط عمومی موسسه تماس میگیرند و از مشکلات و دشواریهای زندگی خانوادهای میگویند و مصائب و نامرادیهای روزگار. اینجاست که موضوع از طریق روابط عمومی پیگیری شده و اگر لازم باشد مردم و نهادهای دولتی درباره مشکلات مورد نظر بدانند و چارهای در سطح کلان دربارهاش اندیشیده شود، خبرنگاران و گزارشنویسهای جامجم موضوع را در دستور کار قرار میدهند و گزارشهای مکتوب و گاهی تصویری تهیه میکنند تا به اطلاع آنهایی که باید برسد. اینکه نهادهای مسئول چقدر به این گزارشها توجه میکنند و برای رسیدگی به آنها آستین بالا میزنند به خودشان بر میگردد اما روزنامه جامجم تا جایی که بتواند در انعکاس مسائل و مشکلات مردم کوتاهی نمیکند.

گاهی هم موارد شخصیتر از آن است که در قالب گزارش بتوان به آن پرداخت و از نهادهای دولتی کمک گرفت؛ اینجاست که روزنامه جامجم در حد امکان دست خیرین را در دست افراد نیازمند قرار داده و شرایطی فراهم کرده تا مشکلاتشان مرتفع شود.

در این مورد خاص همیشه قبل از هر اقدامی، صحت و سقم گفتههای افراد و تماسها بررسی میشود. غریبه که نیستید بین میلیونها آدم درستکار همیشه هستند کسانی که قصدشان خیر نباشد یا در فکر این باشد که از نمد جامجم کلاهی نصیب خودشان شود.

از ما به ما بگویید

مثل هر نهاد و سازمان دیگری، روابط عمومی موسسه جامجم صرفا پاسخگوی نظرات مردمی نیست و کارهای دیگری هم دارد که بخشی از آن به کارمندان جامجم ارتباط دارد. اینکه همکاران ما در روابط عمومی چه خدماتی به بچههای روزنامه از بخشهای تحریریه و فنی تا مالی و اداری ارائه میکنند بماند برای خودمان اما درباره ما خبرنگاران و نویسندگان روزنامه نکتهای هست که شاید دانستنش برای شما خالی از لطف نباشد و گفتنش برای ما خالی از فایده!

از میان تماسهایی که با روزنامه جامجم برقرار میشود، افرادی هستند که درباره مطالب روزنامه نظر میدهند.

گاهی ممکن است شما از یک خبر، گزارش یا مصاحبه استقبال کنید یا حتی به آن نقدی داشته باشید، کافیست که با روابطعمومی موسسه جامجم تماس بگیرید و نظرتان را بگویید. این نظرات در یک بازه زمانی مشخص گردآوری میشود و در اختیار مدیر مسئول روزنامه قرار میگیرد و آن وقت است که مدیر مسئول و سردبیر میدانند که با ما چه کنند!

طی این سالها بارها اتفاق افتاده که درباره مطالب روزنامه نظراتی ارائه شده و خبرنگاران ساعی و البته تاثیرگذار روزنامه برای زحماتشان مورد تقدیر قرار گرفتهاند که البته این تقدیر با میزان دست و دلبازی مدیران وقت ارتباط داشته و گاهی هم ما را در مقام پاسخگویی قرار داده است. بنابراین منت بگذارید و ما را از نظراتتان چه مثبت و چه منفی محروم نکنید. شاید باورتان نشود که چقدر برای یک نویسنده مهم است که بداند کسی یا کسانی مطالبش را خوانده و دربارهاش حرفی
برای گفتن دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها