عضو فراکسیون روحانیون مجلس در گفت وگو با جام جم آنلاین

با وجود مشکل بیکاری و ازدواج جوانان،30 هزار میلیارد تومان صرف سیگاری‌ها می‌شود!

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از عملکرد برخی مسئولان در حوزه جوانان، کلید خوردن پروژه سرگرم سازی جوانان و عبور حاشیه‌ای از مسائل آن‌ها را از معضلات امروز کشور به شمار آورد و تأکید کرد: اباعبدالله(ع) همواره با شجاعت به جوان بها می‌داد اما برخی مسئولان ما همچنان در رأس کار هستند و حاضر نیستند فضای مدیریتی کشور را در اختیار جوان‌های مستعد قرار دهند.
کد خبر: ۱۱۳۸۰۸۰
پروژه سرگرم‌سازی جوان را کلید زده‌اند/ برخی شجاعت کناره‌گیری و میدان دادن به جوانان را ندارند

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین با اشاره به اینکه نام‌گذاری روز جوان هم‌زمان با ولادت حضرت علی‌اکبر به‌گونه‌ای الهام‌بخش برای جوان ایرانی است، گفت: حضرت علی‌اکبر دارای یک سری خصایص اخلاقی ویژه‌ای بودند و وقتی در زیارت عاشورا به‌طور ویژه به ایشان سلام داده می‌شود و زمانی که امام حسین (ع) می‌فرمایند علی‌اکبر شبیه‌ترین افراد ازنظر اخلاق و منطق به پیغمبر(ص) است خود این موضوعات حاوی پیام خاصی برای جوانان ما است.

وی دراین‌باره افزود: جمیع این موضوعات به ما نشان می‌دهد ما باید برای ارتقاء سطح فرهنگ و شخصیت جوان کشورمان بیش از گذشته الگوی برگرفته از علی‌اکبر را در زندگی امروزی خود نشر و توسعه دهیم.
این نماینده مجلس در تشریح برخی ویژگی‌های حضرت علی‌اکبر که باید به‌عنوان راهگشای جوان امروز قرا گیرد، خاطرنشان کرد: ایشان احترام به پدر را در رئوس برنامه خود قرار داده بودند به‌گونه‌ای که این ادب و احترام به پدر بزرگوارشان امام حسین(ع) در جای‌جای واقعه کربلا ظهور و بروز نموده است و ایشان هرگز بدون اذن و مولای خود کاری انجام نمی‌دادند.

سلیمی زمان‌شناسی و دقت نظر به‌موقع را از دیگر خصوصیات حضرت علی‌اکبر برشمرد و تصریح کرد: او به تحلیل درستی از وقایع زمانه خود دست‌یافته بود و درجایی که دیگران از تحلیل‌های نادرستی رسیده بودند علی‌اکبر در عین جوانی از حوادث گوناگون برداشت درستی داشت. از طرفی پیشی گرفتن صبر به‌ویژه صبر و استقامت درراه حق و شجاعت او از شاخصه‌های اصلی علی‌اکبر محسوب می‌شود و به جوان امروز این پیام را می‌رساند با صبر و ثبات قدم در هر اموری امکان موفقیت بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: برای نهادینه کردن سبک و الگوی زندگی حضرت علی‌اکبر ما باید در حوزه آموزشی و فرهنگی بیش‌ازپیش پویاتر و به‌روزتر باشیم. واقعیت آن است که متأسفانه سیستم آموزشی ما چه در بخش آموزشی مدارس و چه در سطوح بالای دانشگاهی در خلأ تصمیم‌گیری می‌کند و دانشگاه‌های ما به‌هیچ‌وجه نیازهای روز جوانان را مرتفع نساخته است.

دبیر کمیسیون آموزش مجلس تأکید کرد: جای تأسف است که امروز مسئولان ما اصلاً به جوانان اهمیت نمی‌دهند درحالی‌که اباعبدالله خود نیز همواره نگاه ویژه‌ای به مقوله جوان داشتند و جوان خود را در تمام عرصه‌های بکار می‌گمارد. حمایت از جوان به معنای شعار نیست، به این معنا است که پای جوان باید به عرصه‌های مدیریتی کشور باز شود و حلقه بسته مدیرت کشور باید با حضور جوانان شکسته شود.

وی بابیان اینکه مسئولان ما شجاعت به‌کارگیری جوانان در حوزه‌های مختلف را ندارند، عنوان داشت: این جوان‌ها بودند که در جنگ مجاهدت از خود نشان دادند، این جوان‌ها بودند که در بخش نانوفنّاوری ، انرژی هسته‌ای و بخش هوافضا افتخارآفرین شدند. چرا امروز برخی مدیران اجازه ورود جوانان به عرصه‌های مختلف را نمی‌دهند. تقاضا داریم بزرگان از پست‌های خود کناره‌گیری کرده و به مشاوره بپردازند چون دخالت بیش‌ازاندازه بزرگان برای کشور دردسرساز شده است.

سلیمی رو به مسئولین خاطرنشان کرد: شما باید جوانان را جدی بگیرید بااحساس آن‌ها بازی نکنید و آن‌ها را سرگرم مسائل مختلف نکنید. امروز متأسفانه پروژه سرگرم سازی جوانان و عبور حاشیه‌ای از کنار مسائل واقعی از سوی بعضی مسئولان به‌طورجدی کلید خورده و دنبال می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها