مراجع تقلید در دیدار وزیر کار، توصیه‌هایی به دولت درباره حمایت از کارگران مطرح کردند.
کد خبر: ۱۱۳۷۹۶۲

آیتا... سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار با وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در قم بیان کرد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب امسال را حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردهاند، تقاضا دارم در این مطلب پیرو خط رهبری باشید و به کارخانهها و کالای ایرانی رسیدگی بیشتر داشته باشید، چراکه به دلیل نبود امکانات و سرمایه در بسیاری از کارخانهها، کارگران زیادی بیکار شدهاند.

آیتا... علویگرگانی اضافه کرد: مسئولان مسلم بدانند که همت در رسیدگی به کارخانجات درصد بسیاری از مشکلات ناشی از بیکاری جوانان را در جامعه حل میکند.

این مرجع تقلید با اشاره به راهکار کشورهای دیگر در حمایت از تولید و اشتغال جوانان، اظهار کرد: از دولت تقاضا داریم در حد توان اعتباری را جهت ارائه وام بلاعوض به جوانان بیکار با استعداد در نظر بگیرد تا هم چرخ مملکت بچرخد و هم افتخاری برای کشور اسلامی باشد.

حمایت از کالای داخلی

آیتا... ناصر مکارمشیرازی از مراجع تقلید با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی در گرو حمایت از کارفرمایان است، گفت: برخی هزینههای تحمیل شده بر کارفرمایان از جمله نرخ بالای تسهیلات بانکی و نوسان ارز، تولید را با اخلال مواجه میکند.

وی عصر پنجشنبه در دیدار علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه باید حمایتهای لازم از کارفرمایان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای داخلی در دستور کار باشد، افزود: تحمیل مالیات سنگین بر دوش کارفرمایان و نرخ سود تسهیلات بانکی بالا از جمله مواردی است که حل آنها باید مورد توجه مسئولان باشد.

آیتا... مکارمشیرازی تاکید کرد: باید به دنبال افزایش اشتغال در کشور بود ولی برای دستیابی به این هدف نباید حمایت از کارفرمایان مورد غفلت قرار گیرد. سود حاصل از محصول واحدهای تولیدی در حدی نیست که تولیدکنندگان بتوانند هزینههای تحمیلی به واحدهای خود را پرداخت کنند.

وی با تاکید بر ضرورت کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی و جلوگیری از نوسانات نرخ ارز افزود: نوسانات نرخ ارز تولید در کشور را با چالش مواجه میکند.

دانشگاه افراد میزنشین
تربیت نکند

آیتا... عبدا... جوادیآملی نیز در دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که بعدازظهر پنجشنبه در بنیاد علوم وحیانی اسرا برگزار شد، با بیان اینکه مردم گرانی و اختلاس و بیعرضگی را تحمل نمیکنند، ابراز کرد: باید غدههای بدخیم را بفهمیم که چرا صدایش بلند شده است و باید بتوانیم 80 میلیون نفر را اداره کنیم.

استاد سطوح عالی حوزه با تأکید بر اینکه دانشگاه میزنشین تربیت نکند، میزنشینی یعنی مفتخوری و این رویه خوبی نیست، اظهار کرد: دانشگاههای ما باید کارگر تولید کنند نه میزنشین. وی ادامه داد: مال حرام تا ذریه انسان اثر میگذارد و امروز بانکها و شرایط اقتصادی کشور در شرایط خوبی نیستند و ما در برابر آن مسئول هستیم.

آیتا... جوادیآملی گفت: ملتی که جیبش خالی باشد به فرموده قرآن فقیر است که نمیتواند حرفی برای گفتن داشته باشد و ستون فقراتش آسیب دیده است.

وی ادامه داد: ملتی که جیبش خالی باشد زیر بار دیگری میرود و این ملت اهل تملق و چاپلوسی میشود.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: فقر و ناعدالتی و بیعرضگی قابل تحمل نیست و در کشوری که این همه امکانات دارد نباید کسی گرسنه باشد.

مسئولان به فکر ازدواج و اشتغال جوانان باشند

آیتا...العظمی وحیدخراسانی بعدازظهر پنجشنبه در دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با این مرجع تقلید اظهار کرد: مسئولان باید به مسائل نیازمندان جامعه و نیز اشتغال و ازدواج جوانان توجه ویژهای داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید به فکر بیکاری جوانان بود، افزود: برخی از جوانان میخواهند ازدواج کنند، اما شغلی ندارند و در این زمینه هرچقدر کار شود کم است و مردم این دردها را به ما انتقال میدهند.

آیتا... وحیدخراسانی تصریح کرد: مسئولان باید تلاش کنند زمینه ازدواج و کار جوانان را فراهم کنند که در این صورت اجرشان حساب ندارد و بسیار زیاد خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها