مجلس شورای اسلامی در نظر دارد با همکاری مرکز پژوهش‌ها، طرحی را برای خانه‌دار شدن اقشار پایین جامعه آماده کند.
کد خبر: ۱۱۳۶۷۴۸

به گزارش ایسنا، بالا بودن قیمت مسکن، افزایش تدریجی قیمتها از نیمه دوم سال گذشته، عدم پوششدهی تسهیلات، ناتوانی گروههای ضعیف جامعه برای سپردهگذاری و پرداخت اقساط وام 160 میلیون تومانی و عدم اجرای مسکن اجتماعی سرانجام باعث شد تا مجلس شورای اسلامی تدوین طرحی در کمیسیون عمران را با همکاری مرکز پژوهشها برای بخش مسکن در دستور کار خود قرار دهد.

محمدرضا رضایی کوچی با اعلام این خبر گفته است: بسیاری از اقشار جامعه توانایی سپردهگذاری را در صندوق پسانداز مسکن یکم برای دریافت تسهیلات ندارند. بنابراین به منظور رفع مشکلات پیش روی این قشر از جامعه در تلاشیم مسکن ارزان تأمین شود.

وی با اشاره به محورهای طرح مذکور، افزود: کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن و افزایش دوره بازپرداخت وام مهمترین محورهای طرح پیشنهادی مجلس در راستای خانهدار کردن اقشار ضعیف جامعه است.

رضایی کوچی ادامه داد: بیتوجهی به انباشت تقاضا در بحث مسکن، حباب فعلی نرخها را ایجاد کرده ازاینرو غفلت از بازار مسکن دیگر به صلاح نیست.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین از تلاش برای برگزاری جلسات هفتگی با مسئولان وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت: معضلات پیش روی بازار مسکن باید در این هماندیشیها برطرف شود. بهطور حتم در آینده نزدیک با استفاده از نظر کارشناسان حوزه مسکن و وزیر راه و شهرسازی، زمینه عملیاتی شدن طرح تأمین مسکن ارزان صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، از ابتدای دولت یازدهم طرح مسکن اجتماعی به عنوان یک مدل پیشنهادی مطرح شد تا اینکه 27 بهمن 1395 به تصویب هیاتوزیران رسید. بر اساس این طرح قرار بود سالانه صد هزار واحد در قالب مسکن اجتماعی و مسکن حمایتی با مسئولیت بنیاد مسکن تأمین شود. با وجود این به دلیل عدم تخصیص بودجه و یارانههای مورد نیاز این طرح هنوز روی کاغذ مانده و عملیاتی نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها