‌ سخنگوی سازمان غذا و دارو از اصلاح فرآیندهای زنجیره تامین دارو خبر داد و گفت: این اصلاح بتدریج انجام می‌شود و گزارش اقدامات انجام شده طی هفته‌ها و ماه‌های آینده اعلام خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۳۴۲۱۳

به گزارش جامجم، کیانوش جهانپور با اشاره به تغییرات ارزی اخیر، یادآور شد: تغییرات ارزی اخیر موجب به وجود آمدن کمبود دارویی نشده است، چرا که همواره ذخیره داروی کافی (برای داروهای حیاتی تا شش ماه) در شرکتهای تولیدکننده، واردکننده و پخش و توزیع و داروخانهها وجود دارد و مشکلی نیز در تامین داروی مورد نیاز در ماههای آتی نخواهیم داشت.

سخنگوی سازمان غذا و دارو افزود: بخشی از داروها با تعامل قبلی با بانک مرکزی و قانون بودجه از طریق ارز مرجع تامین میشود و ما نگرانی در حوزه تامین دارو نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: درک درستی در مورد استراتژیک بودن دارو و اولویت آن در تخصیص منابع ارزی در مجلس و دولت وجود دارد و لذا در خصوص تامین دارو و ثبات بازار دارویی، نگرانی عمدهای وجود ندارد.

قیمتگذاری و ثبت، یکی از راههای کنترل بازار

سخنگوی وزارت بهداشت نیز با اشاره به اینکه نقش حاکمیت در کنترل بازار بسیار مهم است،تصریح کرد: در ایران از شش دهه گذشته طبق کمیسیون قانونی که وجود دارد دارو قیمتگذاری شده و در همین راستا تجهیزات پزشکی نیز همچون دارو قیمتگذاری میشود، ضمن اینکه سالهاست دولت با اختیارات هیات وزیران این امر را به وزارت بهداشت و درمان واگذار کرده که همچون گذشته در حال اجرای آن هستیم.

به گزارش خانه ملت، ایرج حریرچی درباره اظهارنظر مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و دبیر ستاد تنظیم بازار کشور مبنی بر اینکه براساس مصوبه هدفمندی یارانهها، وزارت بهداشت نباید در قیمتگذاری تجهیزات پزشکی ورود پیدا کند، افزود: قیمتگذاری تجهیزات پزشکی مطابق مصوبه هیات دولت به وزارت بهداشت واگذار شده است، ضمن اینکه یکی از دستاوردهای مهمی که موجب کاهش هزینه پرداخت از جیب مردم شده این است که این وزارتخانه توانسته هم تجهیزات پزشکی را به کلاسهای مختلف طبقهبندی کرده و هم برای هر کلاس قیمت مناسب تعیین کند.

وضعیت بحرانی داروخانهها

دبیر انجمن داروسازان ایران، از تاخیر در پرداخت مطالبات معوق داروخانههای بخش خصوصی کشور توسط سازمان تامین اجتماعی بشدت انتقاد کرد.

به گزارش مهر، مهدی سجادی با اشاره به طولانی شدن تاخیر پرداخت معوقات داروخانهها توسط بیمه تامین اجتماعی، گفت: در این خصوص مکاتباتی هم با این سازمان صورت گرفته و منتظریم هر چه زودتر ازمشکلات داروخانههای سراسر کشور گرهگشایی شود. وی ادامه داد: وضعیت اقتصادی داروخانهها، بسیار ناپایدار و پرتنش شده و این موضوع سبب شده داروخانهها به سمت تعدیل نیروی انسانی خود پیش بروند.

سجادی ادامه داد: وضعیت داروخانهها به گونهای است که هر روز با وعده و وعید روزگار میگذرانند.

اولتیماتوم وزارت بهداشت به 3بیمه تجاری

رئیس اداره بودجه معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: برخلاف فشار وزارت بهداشت، برگزاری جلسات متعدد با بیمههای تجاری و ورود کمیسیون اصل 90 مجلس به موضوع پرداخت نشدن مطالبات وزارت بهداشت، متاسفانه بیمه «ایران»، «دانا» و «رازی» هیچ اقدام موثری در پرداخت مطالباتشان در زمینه درمان رایگان مصدومان ترافیکی انجام ندادند.

به گزارش ایسنا، رضا رضایی با بیان اینکه وزارت بهداشت نوروز 97 را هم با بیپولی سر کرد و اجازه نداد کوچکترین خللی در خدمترسانی به مردم به وجود آید، افزود: با این وضع و بیتوجهی این سه بیمه در پرداخت مطالباتشان، طی روزهای آینده در صورتیکه این بیمهها، بویژه بیمه ایران نسبت به پرداخت مطالبات وزارت بهداشت و پولی که از مردم بابت درمان تصادفشان گرفته است، اقدام نکند، وزارت بهداشت چارهای جز دادن فاکتور تجهیزات پزشکی و دارو به بیمهگذاران این بیمهها جهت اخذ پول از شعب بیمه در سراسر کشور ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها