نگاهی به پرفروش‌ترین کتاب‌های طرح عیدانه کتاب

عیــد کتــاب

در روزهایی که شمارگان انتشار کتاب به رقم تاسف‌برانگیز 500 نسخه رسیده است، فروش هزار جلدی کتاب در فاصله‌ای فقط پنج روزه اتفاق محسوب می‌شود. چه این اتفاق به‌واسطه نزدیکی به روزهای تعطیلات و بهار بازار کتاب باشد و چه دلیلش مشوق‌هایی باشد به نام «عیدانه کتاب» چندان تفاوتی نمی‌کند. طرحی که با هدف افزایش و رونق کتابفروشی‌ها و حمایت از این بخش از 22 اسفند آغاز شده و تا12 فروردین ادامه دارد. حالا و با گذشت فقط پنج روز از آغاز این طرح، آمار قابل توجهی از پرفروش‌های کتاب تحت لوای این طرح در سراسر کشور به دست آمده است. در فهرست پرفروش‌ها سه عنوان کتاب ایرانی هم به چشم می‌خورد.
کد خبر: ۱۱۳۱۷۷۶

«ملت عشق» نوشته الیف شافاک و با ترجمه ارسلان فصیحی توسط نشر ققنوس منتشر شده و در فاصله پنج روز توانسته است 1850 نسخه را به فروش برساند. هر چند این کتاب در ترکیه بیشتر از 500 بار به چاپ رسیده و توانسته است عنوان پرفروشترین کتاب تاریخ ترکیه را به دست آورد. این کتاب در ایران هم با استقبال بسیار خوبی مواجه شده و تا به حال بیشتر از 50 بار چاپ شده و توانسته است طرفداران زیادی پیدا کند.

«من پیش از تو» دیگر کتاب پرفروش در طرح عیدانه کتاب است که در این فاصله 1700 نسخه را به فروش رسانده است. رمان عاشقانه جوجو مویز را نشر آموت با ترجمه مریم مفتاحی روانه بازار کرده است. کتاب من پیش از تو اولین کتابی است که از جوجو مویز به فارسی ترجمه شده است. این کتاب به مدت 12 هفته از جمله کتابهای پر فروش
نیویورک تایمز بود.

«قهوه سرد آقای نویسنده» در رتبه سوم اولین اثر ایرانی این فهرست است؛ رمانی نوشته روزبه معین که توسط نشر نیماژ منتشر شده است. البته گفتنی است که این رمان در مدت زمان تقریبا یک ماهه به چاپ بیستم رسیده است. نکته جالبتر اینکه این رمان در سبک معمایی ـ هیجانی است و توانسته نظر مخاطب ایرانی را به خود جلب کند. این کتاب در فهرست پرفروشهای طرح عیدانه کتاب با فروش 1230 نسخه در پنج روز اخیر پرفروشترین کتاب ایرانی این طرح است.

کتاب «خاما» تازهترین اثر یوسف علیخانی که توسط نشر خودش یعنی آموت در دسترس مخاطبان قرار گرفته دومین اثر ایرانی است که با فروش 1050 نسخه در دو هفته در رده چهارم فهرست فروش طرح عیدانه در سراسر کشور قرار گرفته است. نکته جالب توجه استقبال مخاطبان از این کتاب در این است که تنها سه هفته از انتشار چاپ اول این کتاب میگذرد و دوستداران کتاب استقبال خوبی از کتاب تازه علیخانی کردهاند.

«سهشنبهها با موری» سرگذشتنامه معروفی است که مدتهاست جزو پرفروشهای بازار نشر ایران است. کتابی نوشته میچ آلبوم که مورد توجه نشرهای مختلفی در ایران قرار گرفته و مترجمانی نظیر ماندانا قهرمان، مهدی قرچهداغی و لیلی نوربخش آن را ترجمه کردهاند. سهشنبهها با موری از تأثیرگذارترین و پرفروشترین انتشارات نیویورک تایمز است که از اکتبر 1997 تاکنون همواره در صدر جدول پرفروشترین کتابهای سال قرار داشته است. این کتاب در طرح پیش رو با فروش 990 نسخه در رتبه پنجم قرار دارد.

«من پس از تو» دومین کتاب جوجو مویز در این فهرست است. کتابی که وقایعش به پیش از کتاب «من پیش از تو» باز میگردد و اگر کتاب من پیش از تو را نخوانده اید، ممکن است مطالعه این مطلب برخی ماجراها و قسمتهای کتاب من پیش از تو را آشکار کند. این کتاب هم توسط نشر آموت و با ترجمه مریم مفتاحی منتشر شده است و با فروش 903 جلد توانسته در رتبه ششم پرفروشهای طرح عیدانه کتاب قرار بگیرد.

«یک پرونده کهنه» نوشته رضا جولایی دیگر داستان ایرانی است که نامش در میان پرفروشها قرار گرفته است. کتاب که باز هم توسط نشر آموت به بازار آمده، توانسته با فروش 605 نسخه در سه روز رتبه هفتم پرفروشهای طرح عیدانه کتاب را به خودش اختصاص دهد. جولایی در این رمان نیز مانند رمان «سوءقصد به ذات همایونی»، یک ترور سیاسی را دستمایه رمان خود قرار داده. منتها اینبار نه ترور یک شاه مستبد قاجار که ترور محمد مسعود، روزنامهنگار آزادیخواه و مدیر روزنامه مرد امروز، موضوع داستان جولایی است.

طرح عیدانه کتاب با شعار «کتاب عیدی دهیم» با مشارکت 793 کتابفروشی از
22 اسفند در کتابفروشیهای عضو طرح در 30 استان کشور و از 25 اسفند در تهران آغاز شد و تا 12 فروردین 97 ادامه داشت.

در این طرح، استانهای تهران، خراسان رضوی، اصفهان و قم بیشترین مشارکت را به لحاظ تعداد کتابفروشیها از آن خود کرده و استانهای فارس، کردستان و آذربایجان شرقی در جایگاههای بعدی قرار گرفتهاند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها